Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 731 ggr
Ruzicka
0

Måttbeställa sele

Hej!

Jag har provat hur många selar som helst på min lillskit, men han har en rätt udda kroppsform och passar inte i något. Antingen är de på tok för små i bröstet eller på tok för stora i midjan. Jag inser därför att jag måste skaffa mig en måttanpassad sele, och funderar lite runt detta. 

Jag känner i princip bara till Merny som syr selar. Känner ni till några andra som syr upp Y-selar

Merny låter mig välja mellan fleece och bävernylon som fodring i selen. Jag tycker att fleece är jättecharmigt men funderar på om det gör selen varmare än om man använt bävernylon? Jag vill ju inte att hundstackaren får värmeslag på somrarna!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

AnneN
0

Annars kan jag rekommendera Matizo-selen som är ställbar åt alla håll.
Har samma problem med storlekar till min blandis, men denna passar perfekt eftersom den är så ställbar. Ett plus är att den även har riktigt bra reflexer.

http://www.roegerhundtjanst.se/selar-17597597

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ruzicka
0

#1 Faktum är att jag nyss gav bort vår Metizo-sele för han växte ur den. Den blev för liten i bröstet. Trots att jag ställer in den till max/min funkar varken medium eller large i storlek. :/ 

Hans mått är så pass annorlunda från standardmåtten att det inte räcker med att att kunna ställa in, tyvärr. :/

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Saffran0Spice
0

Har samma problem med min hund - inget passar!
Så syr egna eller syr om köpta selar =P

Följer, så kanske man får bra tips i denna tråd ^^