Papillon
Fler papillonägare/papillonblandisägare här? =) Lägg även gärna upp bilder på era och berätta lite om dem.
Ni får också gärna skriva vad ni gör med dem, var de kommer ifrån och tja… allt som har med papefjottar att göra =D
Det här är Hugo, papillon/yorkshireterrier (men man ser mest papillon i honom) på 14 mån =D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla Ping <3 pudel/papillon som fyllde 2år vid årsskiftet.
Jag köpte henne som omplacering när hon var 14månader. Hon vägde då 2,4kg och var en enda tova. Nu väger hon 3kg och hade kunnat gå upp ännu lite till utan att bli fet. Hon har tyvärr kronisk gastrit och colit och går på kortison sedan några månader tillbaka.
Hon är väldigt pigg och lekfull, kommer gärna och släpper leksaker på mig för att jag ska kasta eller kampa. En riktig fryslort som Älskar att ligga i knäet och tillbringar rätt många timmar i det läget.
Vi brukar gå promenader och träna lite trick, vilket hon tycker är kul. Hon blir väldigt okoncentrerad om hon tycker att det är för kul, så det blir inga vackra trick direkt men vi jobbar på det :-P
Hon har rätt speciell färg också som på pudel kallas "blå", den är inte genetiskt blå och man vet inte exakt vilka gener som spelar in men tror att det är kopplat till silver på något sätt
Min Junior är blandning mellan dvärgpudel och phalene. Han ser inte alls ut som någon utav raserna tycker jag, rätt stor är han också med tanke på att hans pappa och phalene (fast hans mamma var rätt stor) inte är så stora.
Han är 5 år, är en riktig godisgris och matälskare, brukar rulla omkring på min matta/sängen med magen och benen uppe i vädret. Han gillar att träffa folk, lite för mycket kanske då han lätt blir uppspelt bland för mycket folk. Tränar inget med honom. Lär honom lite tricks ibland, gör söklekar och andra enkla lekar.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Vad söt! Är han silver?
Att han är stor beror troligen på pudeln. Toy-, dvärg- och mellanpudel får paras med varandra och sedan reggas hunden om om den blir större eller mindre än väntat.
Min killes lillasyster har en papillon, Chili. Han köptes ca 10 månader gammal, av en som en i sin tur hade köpt honom 4 månader gammal av en alkolist, som hade misshandlat han, så han är fortfarande inte helt "bra" ifrån det, tror att han ska bli slagen, så då småbiter han men det blir bättre och bättre, sånt kan ju ta tid.
Glad kille annars, busig :) Köpt som Phalené men öronen ställde sig sen, så nu är han en papillon :D
Här är han med Lillan, som älskar honom (små hundar och helsyster går bra säger Lillan), dem älskar att busa :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Hans pappa är silver. Alla Juniors syskon har ändrat färg till pappans färg och fått mer lockigt hår medan Junior inte alls är lika grå/silver i pälsen som de andra syskonen och att han inte alls är lockig. :P
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Puttar! :)
Lisa, 9 årig Papillon tik. Hon är inte min hund utan vi har gjort upp ett eget "delägarsavtal" så när ägaren inte klarar av hunden så tar jag över henne. Jag har gått ut med henne och tränat henne sedan hon var liten valp.
Har varit med hennes utveckling sedan 8 veckors ålder.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
_Detta är min lilla tjej Nalah och är en blandras med pappilon och Chihuahua:)
Hon är 1,5 år. Jag fick hem henne för ca 3 veckor sen av en bekant och älskar att ha henne omkring mig, hon gör mig så lycklig och glad! Hon är helt underbar, riktig mys hund!
Har börjat träna lite smått med henne nu som tex gå utan koppel, sitt, ligg, vacker tass och give me five, så de är det vi lyckas med hitills och det går jätte bra! :)_
Putt =)
Min lilla Brownie, blandis papillon/schipperke, 4 år :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag har ju pappisar!
Hela två styckna. Kingpin och Sansa som är kullsyskon på ~17 månader. Dom kommer ifrån Pappilove's kennel i Stockholm.
Vi gör en hel del tillsammans, vilket dom trivs oerhört bra med. Agility, lydnad, viltspår och utställning är några exempel. Bestämt är att jag ska tävla i lydnad med åtminstone Pin. Är extremt sugen på anlagsprovet i viltspår med han också.
Inga spikade tävlingsplaner med Sansa än (annat än utställning). Hon är dock en godkänd terapihund för ett projekt hos studiefrämjandet så vi ska förhoppningsvis ge oss ut snart.
Papillon är helt klart den bästa rasen i världen! Underskattad är den tyvärr. De är verkligen bra på allt och älskar att jobba.
Bild på mina små liv.
#8&9 Jättefina hundar!
I can't drown my demons, they know how to swim.

Jag har en Papillon/Tibetansk spaniel hane på 3 år
Tyvärr går det inte att få in några bilder då det bara kommer upp unknow error hela tiden
Jag har precis tagit över en 7årig papillon tik från en kennel :) har alltid haft en "soft spot" för rasen! Innan jag fick min egen lilla tös så hjälpte jag min F.d svärmor med hennes papillon blandis, det är en sån kärleksfull och mysig ras som både pigg och alert och ändå extremt mysig :)
Lindatorps Jolantha. <3
#12 Jättestor är han inte. Känner en pappis på 12kg, där snackar vi jättestor ;)
-
#17 Där snackar vi sorgligt överviktig hund, maxvikten enligt rasstandarden är 5,0 kg.
#19 Hur hög är han? Fan vad häftigt 😂
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#20 Skulle tippa på 36-39, något därimellan iaf!
-
#20 Men gud vad fränt, har du fler bilder på honom?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#24 Men vilket gosnylle! Helt klart den finaste Papillonen jag sett, rastypisk eller ej!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#26 Han är helt klart den trevligaste papillonen jag mött, en riktig fena i agility och var sjuuukt duktig på att spåra, söka och leta upp föremål.
-
#28 Tänk om alla varit i den storleksklassen, då kanske det hade varit en kandidat på listan över framtida hundar, haha.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Har en liten pappis tjej här hemma :) Kan inte säga att jag är missnöjd med rasen, dom är underbara på alla sätt och vis :) tyvärr så har hon blivit biten och påflugen av för många hundar under sitt två åriga liv så hon är riktigt osäker på främmande hundar och har problem med lite skällande. Men det jobbar vi på och gör stora framsteg :) Jag och min tös tränar allt vi kommer på, agility, longering, bollvallning, partytricks, "hjälpa till hemma" tricks, spår och så tänkte vi börja dra lite smått bara för skojs skull :) Nog för att rasen är hur underbar som helst så tror jag att jag "vuxit ifrån" storleksformatet. Jag har haft små hundar ett tag nu och nästa hund kommer att bli en större ras. Men pappisar kommer det nog alltid finnas ändå ;)
Myrtorpets Möss och Kaniner
#30 När är han född?
-
#32 26 maj 2012.
//Flöffo
#34 Då har jag hittat en kullbror till Nisse, haha!
-
#35 Vad kul! Vad heter han "från början" om man säger så? 🙂
//Flöffo
#38 Inte en blekaste aning xD Men åldern stämmer, och din grabb är i samma viktklass så ja…(:
-
#39 Aha. Du vet inte vilken uppfödare? 🙂
//Flöffo
#40 Nej tyvärr, då det inte var min hund vet jag inte ):
-
Jag har ju en amris/papillon kille på 17 månader!
Han heter We och ser verkligen ut som nått mittemellan amris och papillon, hans mamma var renrasig amris och pappan var mest pappis i :)
Han är en väldigt pratglad kille som helst inte stänger truten!;) Det kan vara allt från hans busgnäll, till att vara ''stor och farlig'' och skälla på ''monster'' utanför dörren 😉 Men i det stora hela är han en aktiv liten allroundhund som gör massor av bus när han får tråkigt!
Tillsammans tränar vi freestyle aktivt och även sök och uppletande. Kantarellsök, agility och ja vi gör det mesta som vi kommer över! Han är även en liten badgroda hihi, han plumsar i så glatt efter sin dummy!
Här är ett par bilder på honom!
Vi har även börjat springa tillsammans vilket han tycker är urkul, så på sista bilden här är vi ute och joggar när vi sprang förbi ett rådjur :)

jag har med en papillon, en hane på 7.5 år. världens snällaste och otroligt smart!
#19 Oj då, ja den var verkligen stor!
Har ju en liten Suzette här hämma på 13år 🙂 Vi spelar fotboll, leker, kör tricks, springer i skogen och slappar 😃
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Vi hade en pappilion men tyvärr så lever han inte längre.
Hon kom till vår familj som 1åring, då hade han redan hunnit flytta runt en hel del och vi var hans 6:e hem. Tyvärr så tappade min familj intresset för honom när jag flyttade hemifrån och när min pappa fick cancer och inte klarade av att gå ut med honom så flyttade Myreck till mig och min sambo. Han var i hemskt skick och hade dom senaste åren levt på Ica basics kattmat. När vi fick honom var han mager, hade massvis med tandsten, var tovig och helt förstörd i psyket. Vi tog honom till vet och började ge honom valpfoder för det extra fettet och jobbade med honom dagligen för att få honom bättre. Han blev bra, gick upp i vikt och var en pigg och glad hund igen. Tyvärr så blev han rejält biten av en lösspringade hund en dag och då försvann allt arbete vi lagt ner på honom och han började visa aggressivitet mot allt och alla och började kissa inne, då bestämde jag och sambon att han hade gått igenom tillräckligt i sitt liv och han fick somna in i Augusti förra året!
R.I.P min lilla älskling! ❤️
Vet att det är en gammal tråd. Men tycker fortfarande det är kul att se era pappisar.
William (#14 och #30) är 2 år nu och väger ungefär 10 kilo. Nu gick han upp lite grann efter kastreringen, men det är ändå så himla stort! Vi får alltid kommentarer om hans storlek, många som tror att han är blandras. Han är för övrigt 37-40cm i mankhöjd. 😃
//Flöffo