Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1377 ggr
-Aida-
1

äckligt!

Känner mig sjukt äcklad just nu! detta var då f*n inte trevligt kan jag säga.
Såg en typ 5 cm lång mask i min hunds bajs som levde, de hade han inte tidigare idag, finns det ett rekommenderat märke av avmaskning som jag bör använda? ush så fruktansvärt!

VildaVittra
0

Du måste först klura ut vilken art det var, enklast är att ta med masken och visa upp den på apoteket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

CissiD
0

Jag har hört att det ska vara bra att variera märken de olika gångerna man avmaskar. Men min valp är bara 15 veckor så har inte hunnit avmaska mer än en gång än så länge.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

LinaK
0

Jag har använt milbemax men finns ju även axilur och andra märken på apoteket, det är rätt äckligt JA när man ser dom långa äckliga maskarna 🤮

Milbemax ger man bara en dos med tabletter, medans axilur ger man flera dagar i följd om jag förstått det rätt. Finns även banminth som är som "flytande" pasta eller vad man ska säga.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

-Aida-
0

#1 Om masken va typ vit och lite rosa typ 5 cm lång, kan man identifiera en mask på de utseendet? typ kroppsbyggnad som en daggmask utan en tjocka ringen som dom har på kroppen, lite slankare.

Belimas
0

Det beror ju som sagt på vad det var för typ av mask, några märken tar bara ena sortens maskar medan ex. Milbemax, Axilur och Banminth är mot både spolmask och bandmask. Axilur ska ges 3 dagar i följd vilket inte brukar vara så poppis hos de flesta hundarna.

VildaVittra
0

#4 Här har du dom vanligaste, men det finns fler. http://www.avmaska.se/sv/bilder.php

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

-Aida-
0

Såg ut som en spolmask fast den va lite rosa men vit på hela kroppen, jisses vad långa dom kan bli. O_O tack för länken!
ush så äcklad jag känner mig, ska döda dom små kräken som vågar ta sig in i min hund!

[Forest]
0

Axilur krossar du och ger i färs det brukar även dom kräsna få i sig, 3 dagar sak du ge som 5 nämner själv maskat av en katt nyligen med detta o det gick i henne 😉

-Aida-
0

Då går jag till apoteket redan imorrn och kollar efter dessa märken, tur att man bor granne med apoteket. :D

-Aida-
0

Då har man varit till apoteket idag, fick rådet att köpa Milbemax, jag tröck in tabletten i en köttbulle sen va den slukad, fick köpa till katten för att vara på säkra sidan eftersom han gick och åt ur lådan för typ tre veckor sen, hon va väldigt samarbetsvillig men tabletten måste smakat skit för hon ville verkligen inte käka upp den, hon fick i alla fall lite special katt foder från provpåse som belöning, slipper hon äckliga smaken också.