Hej, alla vänner på HiF!
Jag hinner ju inte med er. Jag har fullt ös här. Men det är roligt. Vi har sett massor med nya spännande saker. Ja, Hero har sett nya saker, jag har själv sett dem förut. :-P En morgon mötte vi sopbilen. Och då satte han sig bara ner och tittade på den, vid sidan av vägen den körde på. Helt lugn.
Igår var vi ner och tittade på spårvagnar, för nästa fredag ska vi till vetten och få 3-månaders sprutan. Det gick också jättebra. Helt lungt satt han och tittade på spårvagnarna som kom från båda håll. Vi var ganska nära ociså.
Han har också blivit kloklippt "på riktigt" efter att jag låtit honom nosa på klotången, smaka på den och ha den mot tassarna. Jag gav honom kräckebröd att bita i och det gick som en dans.
Han är så kelig, jag brukar sätta mig på golvet på ett par kuddar, då kommer han direkt och slänger sig i min famn, helst på rygg, och ska bli kliad på magen.
Han är beundrad av de allra flesta här. Han har fått en del hundkompisar och prommisarna är några minuter längre nu, än i början. Tillsammans med Ricky då, oftast.
Han är lika följsam i kopplet fortfarande.
Emellanåt springer han och Ricky runt och busar, de "letar goids" i gräset och andra lugnare lekar också.
Hero har lärt sig att sitta och att från sittande gå till ligg. Genom lek med mig. Han är en otroligt läraktig hund, och så villig att lära sig nya saker. Nu har han bott hos mig en månad. Tänk, vad tiden går.

Ohhh vilken underbar valpis du har =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Härligt! Men foton då? :( Så kul att se foton ju.
mmmm låter underbart, blir så vappis sjuk sååå :-)

Biobio: Ja, du vet, om jag kände kärlek "vid första ögonkastet" så har det i dagslägen vuxit till livslång kärlek. Det är då ett som är säkert. =)

gejsa: Vad du "tjötar"!!:-P NÅåå, jag ska se vad jag har i albumet….

Hihi klart jag tjötar. Jag älskar ju schäfrar och allra helst valpisar ju. Albumet ditt har jag sett. Inga nya foton? Foton på valpisar och vuxna schäfrar kan man aldrig se sig mätt på ju. *ler*

gejsa: Jag har litet "nya" bilder, men jag fick "error" meddelande nyss när jag skulle lägga in några fler. Tusan plåtar. Har inte tiden att sitta här och krångla med det just nu. Försöker en gång till. Annars får jag testa en annan dag.

Ja, det är error då och då här. Man får bara gilla läget och pröva en gång till. Ok, jag kollar på din sida om en stund för att se om det kommit några nya foton då. *flämt* väntar med spänning.

gejsa: Nu finns det litet nya bilder där.

Ok då ilar jag genast dit och kollar. hihi

Nu har jag tittat. Vilken liten guldklimp du har. Inga öron upp än? En liten tjockis ser det ut att vara. *fniss* Ska bli kul att få se vartefter som han växer. :)
Hej min vän vad kul att läsa att det går bra för dig och lillkillen, visst är dom lättlärd man blir jätteimpad av dom. Och jag är fortfarande jätteavis på dig, har du haft mycket på gång nu? Jag har saknat dig här…nu lär jag in i ditt fotoalbum och kolla om han växt på sig och jag hoppas du lagt ut lite nya på dina andra sötisar också =)

Hejsan! Kikar in en snabbis. Vi har varit ute på kvällsrundan. Igår morse var vi ute hela flocken på morgonrundan, 30 minuter. Fungerar hur fint som helst. Hero har badat. Och…haha…han slickade i sig vatten och tyckte det var görskoj att bli duschad. Det är bra. Hade bara en svag stråle och schamponerade honom litet lätt bara. Han har geggat ner sig när vi varit ute och busat.
På fredag blir det vetis, alltså. Och imorgon planerar jag att åka en kort tur med spårvagnen med honm, så att han vänjer sig, bara en hållplats tänkte jag mig.
Fick hem hundfoder idag, som jag beställde från en leverantör. Ett foder som inte säljs ute i affärer och zoobutiker. Det är helt utan konstgjorda tillsatser och kemikalier. Tusan, bövlar de sätter ju Glykol i en del hundma! Nu ska jag testa detta och är det bra, och Hero mår bra, så ska jag fortsätta med det. Sen får de andra också gå över till det. Nästa säck blir det isåfall. Kostar inte skjortan heller.
Hehe så lillkillen har fått sig ett litet bad nu =)
Vad heter det hundfodret, kan det kanske vara lika som Biobio och Lisette ger sina?
Vintisen jag saknar dig här ute, man ser dig så lite nu *tycker synd om mig själv*

Får man fråga vilket foder det är du beställt?
_**/Mvh Anne
Hehe precis vad jag frågade, vi måste ha skrivit i mun på varann *fniss*

Fodret heter Cenaturio. (ville inte göra reklam, om man inte får…) Har det för valpar, av stor ras.
Lotta: Stackars dej. Ja, jag saknar er allihopa, tittar in så snart jag har en stund över. Nu sover min "bejbis" och jag är litet piggare än igårkväll så jag orkade kika in en stund. Att få valp i familjen är som att få en liten bejbis. Men det är helt underbart.

Aha då är det samma foder som jag ger min hund =)
_**/Mvh Anne

Biobio: Åh, vilket sammanträffande. Jag satt och kollade in olika sajter med hundfoder idag på jobbet, hade inget att göra, av en slump fick jag upp sidan där det stod om fodret. Jag ringde direkt. och det visade sig att vi nästan bor grannar hon som är distributör här och jag. Så hon kom hit med en fem kilos påse valpfoder. Till att börja med, just nu håller jag på att sakta gå över från det han ätit till detta. Han fick litet, litet, med kvällsmålet.
Jag vill också ha en liten bejbis, jag förstår att du har fullt upp…men tjo när du kommer ut så man hinner prata med dig en stund =)

Har skrivit lite om min erfarenhet av fodret i denna tråd. http://hundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=022bd7ab-e22f-4972-b6c3-2d777add04af
_**/Mvh Anne

ASG jag gick ut i köket och ser då att Ricky ligger i Heros brödkorg. En stor blå som bagerierna brukar packa bröd i, som jag gjorde i ordning till honom som sovplats, med filt och en av mina tröjor. Nu har Hero vuxit ur den, men Ricky ryms där. Hero är alltså litet större än min Sheltie. Ska be sonen vid tillfälle att ta nya, färska bilder på Hero. Så fort han gör det kommer det nyheter i albumet. Jag säger till.

Biobio. Jag går in o kollar vad du skrivit. Tack för länken.

Så lite så =) Kul att fler väljer foder utan kemikalier och genmanipulation =))
_**/Mvh Anne

Oki, nu måste jag krypa ner o nana kudden. Ska jobba imorgon och rutinen på morgonen är: Ut med Hero kl 06.00. Ge honom mat, dricka kaffe o äta något, sedan ut igen i 30 minuter, utfordra de andra hundarna och sedan cykla iväg till jobbet. Så jag måste verkligen.
Men jag kikar in en annan kväll. OM inte förr, så kikar jag in en snabbis till helgen. Ha det bra tills nästa gång, allihopa.
Sov ¨så gott och pussa vovvarna från mig =)