Bajsar MASSOR
Valpen här hemma är 16 veckor, och de senaste dagarna har han bajsat MYCKET mer än vanligt. Från att ha bajsat ca 3 gånger per dag så bajsar han nå ca 5-7 gånger. Och varje gång så får han ur sig minst dubbelt så mycket som han brukade.
Är det normalt? Ingenting har ändrats i kosten, vare sig sort eller mängd, och avföringen är normal i färg och konsistens.
Är det massor varje gång eller lite då och då?
Annars handlar de nog om att magen jobbar mycket mer än innan, de kan göra så i perioder hos hundar =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Varje gång de senaste dagarna.
Hmm, är det samma foder som uppfödarens eller bytte ni när ni fick valpen?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Det är samma. Som sagt, ingenting är ändrat med fodret.
Ok, då kan det bara vara en period när magen jobbar extra mycket, det kan vara små saker som gör det - någon längre promenad, mer lek än vanligt, valpen bli uppspelt oftare, fått nytt/extra godis eller liknande.
Valpen har antagligen fått igång ett bra tarmarbete!
Det är jättebra, så länge det inte blir löst eller hårt så är det ingen fara =)
Äter valpen samma mat som förut och helt plötsligt börjar bajsa dubbelt så mycket i mängd så måste den logiskt sett få i sig mer än förut 🙂 Man kan liksom inte bajja av luft.
Träningsgodis ? Hittar käk ute ? Ökat matgiva ? osv