Vad tränar ni?
Som rubriken lyder, vad tränar du och vovven? Hur mycket tränar ni varje vecka och vad krävs för att hålla din hund nöjd? Vad krävs för att din hund ska bli riktigt trött?
Vad har du för ras/ vad är din hund en blandning av?
Tycker att det är intressant att jämföra olika individer och dessutom olika rasers aktivitetsbehov, därav frågan :).
Tass Josephine
Jag har en blandras mellan lhasa apso och dvärgpudel och vi tränar agility ibland och lydnad :) Agility kör vi inte lika ofta som lydnad men på sommaren kör vi hårdast. Det kan bli två gånger i veckan och hon tycker det är lika roligt och är peppad varje gång! Lydnad är hon likadan men man får vara noga med vad för godis man ger henne, då hon är väldigt kräsen av sig. Hon klarar inte heller för mycket godis när vi tränar agility, för då kan hon spy så vi tränar inte agility så länge varje gång, men vi gör vårt bästa! :D För att hon ska bli trött måste hon få tänka rejält, som t ex att leta efter godis då hon får använda både nosen och synen.
Vardagslydnad,agility,trix och lägger spår ett par gånger i månaden.
Har en finsk lapphund på 9mån. Vi tränar vardagslydnad, rallylydnad och lite olika trix. Så kan det hända att vi kör lite spår nu och då eller springer på agilitybanan. När han blir äldre och höfterna är kollade så lär vi satsa mer på agilityn.
Vi tränar rallylydnad på kurs en gång i veckan men kör något moment varje dag under promenaderna. Vardagslydnaden är också något som sker dagligen. Annars har jag som regel att köra träning (planerad träning) minst två gånger i veckan.
Jax <3
Schäfer av brukstyp. Vi tränar just nu sök 2-3 ggr/veckan, i övrigt gör vi inte särskilt mycket i strukturerad träningsväg. Igår blev det ett långt lydnadspass, det första på flera veckor.
Min hund kan inte aktiveras för mycket, hon är typen som gärna skulle vara i tjänst om hon fick välja.