Krocksäkert små hundar?
Hej alla!
Jag undrar vad de finns där ute som är krocktestat och godkänd som är till för små hundar?? Inez är väldigt liten så de flesta saker som allsafe passar inte.
Vill veta vad de finns på marknaden :)

Mim variocage buren är krocktestad. Enda buren som klarade tester vid kollision bakifrån.
Men hur är de med hundar och rörelse? Tänker på att de är väldigt mycket hårt omkring :S Jag är rädd att Inez typ ska slå huvudet i metallen eftersom hon är så liten och lätt :S Finns de info om sådant?
Jag tittat på dem ett tag men vill vara säker innan jag köper en :)

#3 Ska finnas någon krockkudde att sätta in. Den minsta storleken passar även katter visst.
Okej! Bra att veta :) Ska invänta svar från mailet jag skicka också och se vad de säger!
2 Kompisen har den bilburen och har liten yorkie. Hon har vadderat insidan av sittunderlägg + att hunden har iglobädd
#5 Det har många av mina vänner också gjort!
Fixat med ''mjuka väggar'' i transporten åt sina hundar, av massa olika raser och storlekar.
Många hundar verkar faktiskt bli lugnare under resan om dom bara har en öppen vägg som de kan se ut genom, de blir liksom ett bo att mysa i
=)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!