Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 427 ggr
-Aida-
0

Träna på besök

Min valp på snart 6 månader ska verkligen vara med där de händer saker, han blir så väldigt nyfiken när de kommer folk på besök, han ska hälsa på alla, när han blir glad av att träffa någon så skvätter urin på golvet, jag brukar säga "se de som en komplimang, han gillar dig"

Metoden jag använder är att han får sitta i köket och titta ut i hallen, han får godis så länge han stannar där och han får hälsa med min tillåtelse när folket fått av sig skorna och tycker att de är okej, så då springer han fram och hälsar, skvätter urin på deras fötter, sen kommer han tillbaka till mig och sitter fint på golvet bredvid mig.
Det jag vill få ut av det är att han ska vara lugn, annars hoppar han runt som en dåre, och de fungerar ju också med denna metod upplever jag, men de jag undrar är om det finns andra metoder som fungerar bättre, hur gör ni när valpen ska tränas på besök?

jenmjao
0

Testa kanske att låta en och en gå fram till hunden istället för att hunden får bygga upp den här spänningen att springa fram? Låt människorna hälsa lugnt och endast när hunden själv är lugn och inte jätte intresserad! Kanske sätta upp ett kompostgaller så han får lugna ner sig en aning innan de börjar hälsa?

vallhund
0

Tycker det är bättre att de helt ignorerar honom o att han inte får röra på sig innan de satt sig ner t ex, då kanske du blir av med skvättandet som förmodligen beror på att han är så uppspelt o glad. Jag skulle inte uppskatta hundkiss på fötterna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

-Aida-
0

#2 Tror inte någon uppskattar det, de är bara mig han inte skvätter på för att jag ignorerar honom totalt när jag kommer innanför dörren, sambon har lite svårt att se när han är lugn och inte, så han får alltid skvättande på fötterna. :P
Då är det nog det bästa att göra att bara ignorera honom. :D