HD röntgen
Jag har fått på begäran Dafnes röntgenbilder hemskickade till mig.
Det var över 1 år sedan dom röntgade och det var för att kolla hennes rygg då hon hade ont.
Men jag ser på dom 4 bilderna att den ena är över höfterna och undrar om man då kan skicka in dessa bilderna för att få en HD bedömning på henne? Är inte alls insatt i sådana här bedömningar så det kanske inte går alls men tänkte att eftersom jag har det på bild så är ju den delen avklarad, nu behövs väl bara någon som läser av den, eller?
Sen är det också det att när jag googlar på sådana bilder så är benen helt raka, på min bild så ligger hon förmodligen ned på rygg och så är benen åt sidorna, så det kanske inte går ändå att se korrekt?
Troligtvis inte, då SKK ofta är petnoga med att hunden ska ligga på ett speciellt sätt i en speciell vinkling för att få plåtarna avlästa. Men du kan säkert göra ett försök.
#1 Hmm jag var rädd för det.. Vet du vart man isåfall skickar in bilderna eller till vem man kan fråga om detta? :)
Mig veterligen är det veterinären som skickar in bilderna.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hunden ska sederas med rätt medel (bara vissa medel är tillåtna), den ska ligga rätt och bilden ska vara rätt märkt med höger respektive vänster höft.
Det kanske kan vara värt att göra en ren höftledsröntgen om du vill veta resultat.
Bilderna måste dessutom vara märkta med hundens microchipnummer/tatuering och den märkningen läggs inte in via datorn i efterhand utan består av en liten bricka där numret skrivits in och som läggs med på själva röntgenbordet under själva röntgen. Utan den märkningen godtas bilderna ej av SKK även om de skulle vara tagna på rätt sätt.