Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3108 ggr
[lenniiis]
0

Hur har ni tid?

Som rubriken lyder - hur har ni tid med hund? Man ska ju helst inte lämna hundar själva i mer än 5 h om jag har förstått det hela rätt, men de flesta jobbpass är 9 h långa och med buss/bil/cykel till jobbet blir man borta ungefär 9.5 h från sin hund i så fall. Släpper ni av de på hunddagis? Jag är 19 år och har växt upp med hund och skulle jättegärna vilja skaffa hund, men får inte ihop det med tiden. Då min pappa är egenföretagare och mamma jobbar natt har det fungerat. Innan dess har vi syskon varit hemma och hållit sällskap och gått ut med hunden. Hur gör ni som inte har barn som kan gå ut med hunden, och ni som har "vanliga" 7-16/8-15 eller 14-22 jobb-pass?

LekGott
0

Jag jobbar som vikarie på ett hunddagis så har med mig min till jobbet när jag jobbar. Skulle jag hitta ett jobb där jag inte får ta med hunden kan min mamma ha med honom till jobbet och skulle hon byta så hade jag skaffat plats på hunddagis :) Min hund (trotts att han är valp) är väldigt lugn i nya miljöer vilket gör att han klarar av att va med på jobbet både med mig o mamma. Min förra hund hade blivit jättestressad och hade mått bättre av att vara hemma med en dagmatte eller nån som kommer o hår utesäljare honom :) man får anpassa sig helt enkelt.

Må gott!! 
Nathalie & Lego

LekGott
2

Kommer och går ut med honom* Telefonen hade sitt eget liv…

Må gott!! 
Nathalie & Lego

-Aida-
0

Jag är arbetslös så jag har väl all tid i världen, men annars finns sambons familj som kan komma förbi och gå ut med honom och sånt om jag inte kan.

Haztparken
0

Jag går på ett hundgymnasie så har ju med mig min hund men nu när jag ska börja söka arbete så kommer hunden inte behöva vara själv så länge då jag inte kan jobba heltid pga sjukdom så för mig löser det sig så, om inte hunden kan följa med till framtida arbete så att säga :)

[FridaGenborg]
0