Är det sant?
Av ren nyfikenhet måste jag fråga.. Jag har hört att det är farligt att para en tik om hon fått p-spruta vare sig det bara var en eller flera.. Själv vet jag inte om detta stämmer, då jag inte har så stor erfarenhet av p-spruta till hund.. Är det ngn som vet ifall det är farligt? Kan vara bra att veta =) Om ingen här kan svaret får jag nog ringa veterinären och fråga, även om jag inte tänker para min tik. Det är bara en sak som är bra att veta, då man kanske blir tillfrågad av ngn t ex en som funderar på att para sin tik.. Man kan ju få frågor utanför ämnet när man är instruktör så jag vill gärna veta så mkt som möjligt, då jag aldrig skulle vilja chansa.
Tacksam för era svar!=)

Har iaf aldrig hört att det ska vara farligt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har heller aldrig hört att det skulle vara så. Vet då flera som parat sina efter att de fått abortsprutor tidigare.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ok.. Kanske inte farligt :P Men att det inte är bra för dem har jag hört. Kanske ringer och frågar veterinären iaf, för säkerhetsskull =)

Jo gör det och sen vore det jätte snällt om du berättar vad vetten säger om det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, vill också veta :)
Oj, läste nu att du skrivit p-spruta. Var helt inne på abortspruta, fniss :)
#4 Självklart =) Kan ringa först på onsdagg, för då har jag eftermiddag. Men jag berättar gärna vad vetten säger =)
#5 Lovar att berätta!:D
#6 Haha, ja, jag tänkte väl det ;) Jag var helt säker på att det absolut inte var samma sak, men sen förvirrade du mig lite :P Nu kan jag vara lugn igen :P
#7 Alltid intressant att få veta något nytt!
Haha, var helt inne på det efter gårdagen så jag läste det liksom automatiskt ;)
#8 Haha, det är lugnt =) Jag brukar också läsa fel :P Man kan inte rå för att hjärnan spelar lite spratt med en ibland ;)

"…även om jag inte tänker para min tik", har Du inte TVÅ tikar! Sandra?
Eller har jag missat nåt?
#10 Jo, men vad har det med saken att göra?! Du VET ju att andra tiken är ju valp och jag skulle ALDRIG ge p-spruta eller para en valp! Dessutom har hon inte ens börjat löpa än! Tänkte mer om jag kommer få någon liknande fråga nu när jag kommer jobba som instruktör, då man inte bara får träningsfrågor! Så det var verkligen en dum fråga.. Skulle aldrig vara så korkad att jag parat en bebis… Och nä du har absolut inte missat ngt, för då hade du fått veta direkt! Varför skulle jag ha sålt Qendra?
Samtidigt frågade jag, då jag gett p-spruta åt Ginza i år och jag vet att p-spruta kan ge både livmodersinflammation och cancer, så därför frågade jag om det även kunde vara "farligt" att para en tik man gett en p-spruta till..
Usch, vad jag känner mig förolämpad av dig nu Suzzie, du borde veta bättre! Ta sånt privat istället om du har frågor…

Men snälla, andas! FÖRLÅT så mycket att jag bara undrade. Förolämpad!? JAG har INTE sagt nåt om att Du ska para Qendra NU, så kom INTE och säg att jag har förolämpat Dig. Det var då INTE det jag menade, lät bara som att Du hade en tik kvar och det var DET jag undrade.
Förlåt att jag brydde mig, var inte meningen… Känns lite hårt att DU av allihop reagerade SÅ på en liten fråga!
Och vart skrev jag att Du skulle para en valp!? INGENSTANS!!!
Det enda som hände var att det lät som att Du bara hade EN tik kvar och så får jag bara en massa skit
Smått besviken här…
#12 Det var inte så jag menade.. Du påpekade det precis som om jag hade sålt Qendra eller nått utan att säga till dig!
Mhm, just idag bryr jag mig inte så mkt, för att jag känner mig inte alls på humör.. Jobbar typ varje dag väldigt många timmar, får inte så mkt tid över för mina älsklingar och håller på att bli sjuk =/ Så mitt humör är inte på topp om man säger så. Oavsett om jag överreagerade eller inte, så kändes det så taskigt på ngt sätt.. Dum kommentar som triggade mig när jag redan var på dåligt humör :P
Tur att tjejerna får följa med mig på jobbet på onsdag =) Jobbar kväll då och man har det rätt lugnt då, speciellt efter kvällskaffet.
Inte bara det att jag var på dåligt humör utan det retade mig så mkt också för att du helt plötsligt från ingenstans kom och "la dig i" när du inte har brytt dig på hur länge som helst (var jag som hörde av mig sist) och sen hugger du mig med en sån sak från ingenstans =/ Det gjorde mig så arg..

Ni kanske ska ta detta via pm i stället. Ni verkar ha lite att prata om. :)
#14 Min tråd ;) Så det spelar inte mig ngn roll.. Men håller med.. Hon kunde ha tagit det via pm från början.

Jag har aldrig hört att det ska vara farligt att para efter att tiken fått p-spruta. P-spruta är =abortspruta sa vetten till mej när min tik varit ute och slarvat.Dom kan få både juver tumörer och livmoder inflammation. Men det nya medlet är tydligen inte lika riskfyllt.