Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3625 ggr
LinaGun
0

Vad tror ni om en antiskäll grej?

Jag hittade denna:http://www.petster.eu/se/art/petsafe-antiskall-utomhus.php och man blir ju lite nyfiken om det kan fundera. Men man tänker ju också på om det är elakt mot hunden? Det är som ett ljud bara. Jag tänker isåfall om man kan ha den inomhus…

Arthedain85
5

Personligen hatar jag automatiserade hundredskap, om man inte är villig att jobba med sin hund så ska man inte skaffa hund…

När jag läser beskrivningen av holken så tycker jag det låter som det skulle bli ett stressmoment för hunden och den skulle förmodligen ha en negativ inverkan på de flesta hundar.

Det är också viktigt att tänka på barns hörsel som är långt känsligare än vuxnas.

LinaGun
0

#1 Nej men vissa hundar är faktiskt väldigt svåra att träna bort just skällandet på. Men du har säkert rätt.

-Aida-
2

Håller med #1 Det finns snällare metoder för att få hundar att sluta skälla, sen håller jag med om att vissa hundar är värre än andra när de kommer till skall men de kan tränas bort bara man vet vad som fungerar för hunden.
Dom har ju en anledning när dom skäller, oftast för att varna eller säga till om vem som kommer, då får man ta över situationen.

Saffran0Spice
3

Den verkar iallafall bättre än de hemska antiskäll-halsbanden man kan köpa!

Otäckt många elhalsband och grejor det finns tex på tradera 😕

Em_
4

Jag tycker inte att straff/obehag funkar på skällande hundar. De blir bara triggade att skälla mer. Jag tror faktiskt inte de är speciellt medvetna om att de skäller när de hetsat upp sig. De kommer inte associera ljudet med att de skäller utan med t.ex. grannkatten. Gissa om de kommer anstränga sig hundar gånger mer för att jaga bort den.

Ison
1

Du har inte provat att lära hunden skall? Och när den väl kan de, lära hunden tyst/sluta eller vad du vill ha för ord? Funkade för mig och min hund. Jag skulle personligen inte ta till halsband osv, för du får ju inte bort problemet. Hundar brukar dessutom lära sig rött snabbt att det är halsbandet som är läskigt. Så så fort det inte är i närheten så skäller dom som bara den. Men prova dig fram:)! Du hittar säkert en bra metod för dig och din hund:)!!

Karmatarerskanise
0

6 detta var dock inget halsband.

Vizzla
3

Jag tror inte ett smack på det.

Att hunden snabbt skulle koppla ihop ljudet/obehaget när den själv skäller? Den vet ju inte ens att det är riktat mot den. 

Det är en enkel lösning för folk att tro att hundar automatiskt kopplar ihop obehag med att den ska sluta skälla. Hunden kan reagera precis tvärt om. Det där ljudet skulle lika gärna kunna göra att hunden börjar skälla mer och blir orolig.

Skulle aldrig köpa eller använda något sådant.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

jenmjao
0

Jag hade ett halsband med ljud förut. Funkade inte, min hund pratar otroligt mycket och såfort hon pratade(alltså mhh, gnäll, allt förutom skall) började sk*ten tjuta, den gick sönder när min hund lyfte upp den i munnen (den låg i en korg i hallen) och sedan släppte den försiktigt i golvet. Så inte dåligt heller.
Vid skall funkade den inte heller, hon brydde sig inte om ljudet efter bara någon minut med den på.

LinaGun
0

#6 Det var mest en fundering från min sida, skulle nog aldrig ta steget att köpa det.

vallhund
0

Inte ens när vi själva belönar/korrigerar är det säkert att det är rätt beteende som förstärks o/e fel som utsläcks, så att en automatisk manick skulle lyckas bättre är inte troligt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.