Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 851 ggr
[Daniela1983]
0

Bryta detta

Jag har ett stort problem med Albin och det är att han blivit manisk i att äta allt skräp han hittar när vi åker kommunalt. Vanligt nej funkar inte.

Hur får jag honom att sluta upp med beteendet? Något gott godis har jag förresten inte tillgång till då han äter allergifoder.

jenmjao
0

Om du har ben eller något hemma som han får äta, lär han spott ut. :) Om han då spottar ut kan du berömma glatt, lärde min hund detta när hon var valp så hon inte ska ta upp äckliga saker, och det har funkat, har dock tillgång till godis :/
Vad är han allergisk emot? Du kan ju t.ex torka egen kyckling m.m. om han tål det.

Saffran0Spice
3

Ge honom då inte maten i skålen, använd fodret som godis under dagen när ni tränar =)

-Aida-
0

Min hund ska verkligen käka allt han ser som är äckligt på marken, jag lärde honom loss, så när jag säger loss släpper han de och får en godis av mig istället, du kan använda hundens foder som belöning också.

[Daniela1983]
0

har inte kunnat lära min hund loss.

-Aida-
1

Du kan börja med till exempel en leksak och du håller i den och säger loss, när hunden släppt den så belönar du, sen kan man trappa upp med mer intressantare saker som pinnar eller bollar.

[Forest]
1

Det är enkelt att göra eget godis som är av 100% rent kött det brukar alla hundar tåla tillomed dom med känsliga magar. Ett annat sätt är att ha kortare koppel så han inte kan äta hittesaker, eller att man har på munkorg.

vallhund
1

Du får ha munkorg på tills att "loss" sitter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.