Misstänkt juvertumör, svar snälla :'(
För ett tag sen hittade vår veterinär en cysta i vår fina zmurfans ljuver, han sa åt oss att hålla ett öga på det och att det inte var något att oroa sig om just nu. Jag har upplevt att cystan har blivit mindre och kändes knappt alls tillslut. Nu i kväll när jag kände på henne hittade jag en litennliten liten ny knöl på ett annat ställe som var hård som en tumör, där cystan (eller var det nu var) hade inte försvunnit, dock blivit mindre och hårdare. Vi har det jätte kämpigt med pengar just nu då min sambo blev av med sitt jobb för några månader sen så det kommer ju inte särskillt lägligt om man säger så. Dock har vi en försäkring hos agria på 25.000 kr kvar. Hur mycket kostar en sån här operation? Täcker försäkringen det. usch vad jag vart orolig och ledsen nu!
Jag önskar jag kunde skriva något lugnande till dig, men det är svårt när jag inte vet tikens ålder, ras, vilken försäkring ni har.
Generellt opererar man inte utan undersökning först. En viss självrisk har ni säkert på försäkringen, men det bästa är väl att ni bokar ny tid för undersökning hos veterinären och kollar med försäkringsbolaget vad som gäller. Man brukar ju kunna slå ihop alla kostnader för samma sak för bedömning ang. kostnader för självrisken.
Ev. kanske man äv. kan dela upp kostnader för ev. operation, beroende på vad veterinären anser.
Hon är en welsh corgi cardigan på 8 år. vi har agria och har ca 25.000 kr kvar
Ja, Agria hade du ju skrivit redan såg jag (som skulle försöka skriva svar snabbt).😛
Agria har ju en försäkring som inte "sjunker" med åldern.
Beställ tid hos veterinären och kolla med Agria hur era villkor är!🌺
Hoppas du uppdaterar!
Uppfödaren kommer och tittar på henne i morgon, hon har ju stött på många ljuvertumörer och andra diverse knölar i ljuvrerna så vi får se vad hon säger.
Perfekt!🙂
På vår vette station kostade de bara 6 000. Gjort de 2 ggr där.
På stora djursjukhus ligger de på typ 16 000.
Men dom pengarna du har ska de allt räcka =)
Skönt att höra :)
Men vad det skiljer sig mycket
#1 Generellt så är det försäkringsperiod som gäller, 100 eller 125 dagar är väl de vanligaste, under den tiden tas bara en självrisk ut, oavsett hur många olika åkommor man söker för.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Vad innebär det där med försäkringsperiod :S
#10 Precis det jag skrev, att under dem perioden tas bara en självrisk ut, dvs all veterinärvård/ ev medicinkostnader under denna period slås ihop till en "enhet".
På ditt försäkringsbolags hemsida kan du hitta hur lång deras försäkringsperiod är o hur det fungerar, kolla under villkor.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Min tik fick en tumör vid juvret. Ganska liten men undersökning gjordes och op.tid bokades. Op+undersökningen gick på 3600kr.
Hemsida: Nivinas kaniner
Nu har uppfödaren varit hit och sagt att det inte är någon fara på taket men att vi bör avvakta 3 månader och se om den krymper eller växer eller hur den beter sig. Hon löper ju nu med så därför beter sig cystan lite märkligt
TS, vad bra att ni fortfarande har kontakt med uppfödaren! Då känner du dig lugnare förstår jag!
Hon bor bara fem km från oss, guld värt verkligen :D och så passa hon på att ge oss lite tips om unghunden som vi har tatt från henne. Jo jag känner mig lugnare och det gör uppfödaren med. Hunden med knölarna är hennes gamla avelshund och grunden av hennes kennel så zmurfan står uppfödaren mycket nära hjärtat
Vad härligt att ha en sån uppfödare! Hälsa zmurfan!🙂
Zmurfan slänger en släng slick och ger vacker tass ;)