Vad heter din hund?
Hej! Min sheltie valp flyttar in till mig i sommar och jag har fixat det mesta, utom namn! Det här är tydligen det svåraste med att köpa hund :/ Jag letar efter ett namn som inte är för mycket människa, det ska passa en hane, låta mjukt och vara svenskt eller kunna uttalas svenskt iallafall. Engelska går bra om det är lätt att uttala, annars är det lätt att namnet låter olika varje gång jag säger det då jag inte är så bra på engelska ;) har ni några namn ideér så skriv gärna dom, ni får också gärna skriva vad era hanhundar heter så jag får lite idéer! :)
Min heter Fidel!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Roxy & Lillan heter våra två. Dock två tikar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åh vad fint! Det har jag aldrig hört innan.
Min heter Rossi =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Burre😉
//Vendela och Moas hamsteruppfödning och smådjurdagis i Umeå.
blandisen heter Tuff och Collien heter Jamie (men kallas för Mr. Jamie för han är så cool 😎 )
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Fina namn alla har :), har ni någon idé vart jag kan leta namn någonstans?
Vi har 4 hundar så skriver alla. :)
Whiskey vår hanhund, sen har vi bara tikar, Lucy, Iza och Tia. :)
#1 Vad gulligt, hade jag aldrig hört innan. :D
#6 häftigt! :D
Jag valde min hunds namn med två anledningar
- Rasens ursprungsland
- Ett ord eller namn från ursprungslandets språk.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Under min barndom hade vi hanen Santtu (finskt namn), och senare kom Lotta och Oskar. Som vuxen har jag haft hanen Peppe och nu har jag tiken Lime.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
#10 tack för tipset!
Huskyn heter Sheila och Whippeten heter Morriz (eller enligt stamtavlan Corinne ;))
- Nederlandse Kooikerhondje -
Som #10 också gjort har jag gjort. Jamie, ett smeknamn på James kommer från storbritannien, där collien kommer ifrån :)Jag tycker det är kul att ta namn från rasens ursprungsland!
ex en Borzoi kan heta Boris eller Rasputin 😂 och en västgötaspets kan hete Sven 😂
Min aussiekille heter Lego :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Jätte fina namn allihopa :)))
Du kanske kommer på något när du träffar valpen som passar?
Jag har sisådär 1-,1,5 år kvar till dess att jag äntligen kan fundera på att skaffa en pomme men det känns redan nu som att det blir en Kotten eller Bilbo beroende vad som passar personligheten :)
#17 Jag kommer inte kunna hälsa på valpen då kenneln ligger ungefär 5 h bilresa bort och jag vill ju gärna ha ett namn när jag hämtar honom :c har dock sett bilder! Han är sobel färgad och jätte söt :) tack ändån! Jätte fina namn också!
#17 Jag kommer inte kunna hälsa på valpen då kenneln ligger ungefär 5 h bilresa bort och jag vill ju gärna ha ett namn när jag hämtar honom :c har dock sett bilder! Han är sobel färgad och jätte söt :) tack ändån! Jätte fina namn också!
Av någon anledning skickas mitt förra inlägg ut alldeles för många gånger, ursäkta :S
har kullen något tema? eller kanske är det en bokstavskull? Jag tycker sånt är kul för då kan man ju utgå från det 😃
min hund kommer från både en tema och en bokstavskull, j-kullen och vulkankullen, i stamtavlan heter han Juniper (en vulkan) så jag tänkte att han borde ha ett J-namn som tilltalsnamn också 🙂
För att hitta namn kan du kolla på:
www.minbebis.com/**namn**listan.html
Dessa namn tycker jag är vackra:
Amicitia som betyder vänner på latin.
Amor - kärlek.
Praeclara - vacker.
Beatus - glad.
Sedan finns dessa namn som är på spanska också:
cuervo - korp.
Flores - blommor.
ami stad - vänskap.
generosidad - givmildhet.
pájaro - fågel.
Och sedan JOY som betyder glädje 😃!
Hoppas att du fick lite namnförslag! Gillar att sitta och klura ut namn, så säga bara till om du behöver fler!
Hoppas att något var bra❤️
Min förra hund (chihuahua, sobel färgad) heter Bailys :) Kanske är lättare om du vet kategori? Ex. Drickor, drinkar, städer, blommor, seriefigurer, låttitlar eller nåt :) Du kanske kan lägga upp en bild på honom här så kan man ju se vad som kanske skulle passa :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Våra hanhundar på dagiset heter Caruso Goliat Zeb Bosse Harry Ajibu Hampus Alfons Frasse Sixten Pio Ziggy Baltazar Cirrus Thot Texas Felix Winchester Amadeus Hobbe Lennox Jack Atlas Pelle Keo Nån av dom du kanske gillar eller kommer på nåt liknande som skulle passa :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Molgan och Bollenk är gulligt!
Bollenk uttalas alltså: bållänk. Haha! Ser helt sjukt ut att skriva det sådär😂!!
Och Molgan uttalas: Mållgan. Som Labans låtsaskompis.
Åh, ja! Laban är ju urgulligt!!
Uttalas typ: Laabaan, ungefär som det ser ut ;) .
Våra heter Misa, Nicki, Ida, Lova, Ritza och Frosty.
Min hund heter Pussel, sambon tyckte det passade för han har små fläckar över hela kroppen, som ett litet Pussel.. 🙂 Vi planerade först att han skulle heta Efes, för sambon ville det, men jag tyckte det kändes konstigt att döpa min hundbebis efter en öl 🤪
Tack så jätte mycket, det är jätte snällt att ni vill hjälpa! :) #24 inget tema och ingen bokstav :( men roliga namn! :D #25 oj så många fina namn! :D Ska koll in hemsidorna också! #26 ska leta efter namn av dina kategorier, tack! Eftersom jag inte hälsat på har jag inga egna tagna bilder, bara dom på hennes hemsida och det är väl olagligt att kopiera dom då? #27 ovanliga men jätte fina namn, ska skriva ner mina favoriter från dena tråden sen ;) #28 #29 jätte fina namnförslag! Laban som som hunden i serien Laban ;)
Min hund heter Iris :)
Edit: såg nu att det skulle vara till en hane 😃
Hanen heter Stumpen pga han är trebent och har en stump ;)
Checka in @gnagarboden på instagram 
#30 fina! Gillar särskilt Frosty #31 det är ju fördelen att träffa hunden innan, eller var det först när ni skulle hämta valpen som ni kom på det? Urgulligt namn! :)
Rambo heter vår stövare nästa dtövare heter sekert Rocky. Stallone tema ;D Skaffar vi en beagle så heter den Ove eller Owe ;D
#34 Nej, vi träffade honom tidigt 🙂 Sedan åkte vi dit några gånger till innan vi hämtade honom också, så vi hann tänka!
Om du frågar personen som tagit bilderna om du får använda dom så är de inte olagligt :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Min plutt heter Eddie, dom flesta verkar gilla namnet och tycker de är lite skojigt, han ser ut som en Eddie i alla fall de kan jag inte förneka men hade föredragit hans uppfödarnamn.
Får man fråga vilken kennel din valp kommer från? Roligt att du skaffar dig en sheltie, det är en underbar ras!
Min nuvarande hane heter Viggo men sen har jag haft andra hanar som har hetat det här:
Atlas
Chicko
Bailey
Zacco
🙂
Jag ska troligtvis döpa min hund till Ikko.
Här heter dom Alf och Theo
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Tack alla! #38 vad var hans uppfödarnamn? Varför fick han heta Eddie? Jag tycker namnet låter gulligt iaf ;) #39 Han kommer från kenneln crony! Din valp är jätte fin, har följt din tråd om honom på Sheltie i fokus :) Tack för alla andras namnförslag också!
#43 Okej! Jaha haha tack så mycket, jag hoppas vi får se en tråd med din lilla kille framöver då! 🙂
Min gamhund heter Kotte, och kommande valpen heter Muskot, ska dock kallas för Birk :D
// MT ♥
Har tyvärr ingen hund, men tycker att Hoss och Hannibal är väldigt fina namn. 🙂
På lördag flyttar en goldenvalp hem till oss, en liten Nexus! Vi provade oss fram med en hög namn och när vi väl hittade rätt så kändes det perfekt redan från start!
Min lillkille heter Dylan :)