Jag är så stolt!!
Jag är så stollt! Över vem? Jo VÅR Rambo! Rambo hunden som skjutit som en raket åt sidan vi möte av främmande människor! Rambo hunden som sprungit som en galning bort från andra hundar! Idag träffade vi grannen påväg ut med katten i trappupgången. Jag och Rambo gjorde väg och katten slapp ut och gå. Sen talade vi ett och annat, Rambo satte sig. Och när grannen frågade om hon fick klappa så var Rambo med till 100%. Känns så bra att ens HÅRDA arbete som jag gjort i 1 år och 1 månad äntligen visar resultat. Nu ska vi bara träna bort det eländiga dragandet och lugna ner hoppandet. Nästa steg blir kanske en utställnings kurss?
Grattis! 🙂
Bra jobbat!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
grattis, verkligen bra jobbat. :D
Vad roligt att få gehör för sitt arbete. Är det en finne eller hamilton du har?
Hälsning från en stor djurvän
Tack alla!! #4 En finne :D
grattis :)
mvh Emma<3
#5 Finnar har problem med rädslor i rasen, så du har gjort ett toppenjobb😃
Hälsning från en stor djurvän
#7 Allt jag har gjort är att utsätta honom för samma situation om och om igen tills den inte är skrämmande :) Sakta men sekert :) Tyvärr ogillar han ennu skälliga hundar ännu men dem finns det få av här i trakten samt människor som är påträngande, såna som jag själv ogillar…
Stort grattis till er framgång och jätteroligt att du kan börja se resultat av det hårda arbetet du lagt ner!