Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 765 ggr
Saffran0Spice
8

Ska man skratta eller gråta?

Träffade just en nakenhund ute på promenaden med min egen hund. Ägarna undrade om de fick hälsa och jag svarade ja.

Vi småpratade lite och jag hälsade på deras ''uppenbart hanhund'' och frågade vad denna hete, så här löd konversationen:

_- Väldigt fin liten kille ni har! Vad heter han?
* Kille? Nej! Detta är våran tik Cissi.
- Tik? Men hunden har ju penis?
* Vart då???
(Jag pekar)
* Nej det där är navelbråk enligt uppfödaren.
- Men titta på min hanhund, dom ser ju ''nästan likadana ut'' mellan benen. Och min är garanterat hanhund.
(Dom tittar)
* Nej du, det är ett navelbråk, du har nog blivit lurad av din uppfödare tyvärr!
_

Sedan gick dom med sin *host* TIK.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, är det verkligen så svårt att se skillnad på hane och tik för vissa O.o

Tanjis
0

Men gud, lol

Summerdogs
2

Innan man köper hund så tycker man ju att folk borde se skillnad på hane och tik.

Sasa Allie
1

Undra hur konstig uppfödaren var som säger sådana saker? 😭😃 Och hur på lästa ägarna var?

Saffran0Spice
3

Vet inte om dom är förvirrade över att hunden kissar som en tik och fortfarande är valp - men man tycker ju att dom borde se detta!
Ja menar det är en NAKENHUND tydligare på hunden kan det ju liksom inte bli 😂

meilin
0

Hahahaha!

Tanjis
0

Men hade han bollar då

Saffran0Spice
0

#6 vad jag kunde se fanns två små bulor, men de va inte riktigt kulor än. Men hunden hade verkligen ingen vagina kan jag lova!

[FridaGenborg]
2

😂

Sasa Allie
1

Hoppas bara att dom inte skaffar en riktig tik som kompis till Cissi. Fast då lär dom i alla fall märka att det inte är en tik dem har.

Tanjis
2

Tänk om uppfödaren, sålde hunden till reducerat pris för "navelbrocket". Undrar vad veterinären kommer säga när ägarna kommer in med sin "tik" för att dom tycker att det är märkligt att "hon" inte har börjat löpt än trotts att hon är över året. Uppdatering om du springer på dom igen va? Vart ju intressant dethär

Haztparken
2

Tycker ju att någon veterinär borde reagerat? För antar att hunden har genomgått vaccinering och veterinärbesiktning och där står ju att det ska vara en hane/tik… Hade varit intressant och se dennes hund papper!

Men väldigt roligt men samtidigt synd om ägarna nu blivit så lurade!

Tanjis
0

#11 jo det är sant :S skulle va intressant att få reda på det ja :)

Saffran0Spice
0

Haha ja detta är bara för hysteriskt 😂
Samtidigt synd om dem (verkar vara första hunden)

Det enda jag kan förstå med hundens härkomst är att den är resultat av tjuvparning - så kan ju vara möjligt att uppfödaren bara ville bli av med valparna och sa till köparna de dom ville höra =/
Men dom lär ju märka detta när de ska ta nästa vaccination isåfall!

Tanjis
0

#11 men det skulle va kul om dom tog kontakt med vet om löp problem :)

baloo4
2

Herregud så dumt !

Hur kan man bara ta fel…..

Undrade de inte lite när valpen kissar med" navelbråcket "  ??

LOL

Winrey
1

😂😂😂😂😂

May the spirit of the wolf guide me in life.

Mlyy
0

Men alltså omg! ;p Och vad är det för uppfödare som inte ser skillnad på ett navelbråck och en penis?! ;o Jösses!