Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1821 ggr
lilla jag
0

En ny hund....?

Hej!

Vi i familjen leker bara lite med tanken nu. så ni behöver inte vara oroliga om att vi ska skaffa en helt ny hund bara så där. Vi letar fortfarande efter en fin hanne till Bella 😃

Men om man skulle skaffa en till hund i en annan ras, vad skulle ni föredra? Lite om oss och våra små krav.

Vi är en familj med två hundar mina föräldrar och jag. Mina föräldrar är förtidspensionerade och är alltid hemma, men är inte så jätte aktiva så det är mest jag som vill göra en massa saker som tex. Agillity, Freestyle, Rallylydnad och hund parkour med voven 😃 Jag går på dans och förutom det med kompisar ungefär 1-2 gånger i veckan nån annan stans än hemma så tid för dom alla tre ska man nog fixa. Jag är ganska aktiv och går ut åh springer varje dag en ganska lång sträcka 🙂

Hundarna Bella och Trixi är två små Bichon Havanaiser och är väldigt fina små hundar som jag älskar mer än något annat, Dom har hjälpt mig med min pälsdjurs allergi som blivit mycket bättre sen vi skaffa dom! Dom fäller inte alls mycket päls och är små och smidiga på 4-5 kg som jag tycker är alldeles lagom 😉

• Vi skulle vilja ha en hund som är i en Bichon Havanais storlek eller större men inte mindre.
  • Vikten på en fullvuxen hund kan vara runt 4--10 kg
  • Inte fälla så mycket päls!!
  • Ska vara aktiv och lättlärd
  • Helst en flerfärgad hundras
  • Längden på håret spelar inte inte någon roll
  • helst inte lockigt hår

allergivänlig, eller allergivänligare hund ras skulle vara br!

Skriv gärna om nån hundras du tycker skulle passa oss och lägg in någon bild skulle vara jätte snällt 🙂

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

vallhund
0

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Hiro
1

Pudel? Annars är ju havanias jättefina hundar xD

Wellcraft
0

bichon frisé, sheltie, dvärgpinscher eller dvärgschnauzer :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

russin
0

#1 - heeler fäller….😉 vissa kan man göra flera hundar av vid fälltider🤐

vallhund
0

#4 Min var långhårig o lockig o fällde mindre än min korthåriga BC.

Englaa
0

Miniatyr Pudel? Om det heter så? En en liten Pudel kanske over nåt?

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

iMAKiTTYCAT
0

någon korsning med Chihuahua kanske? Chi är lättlärda, har inga speciella sjukdomar, finns många färger.

sixten68
2

Det finns inga allergivänliga hundar!

Man "brukar" bygga upp ett motstånd mot sina egna djur eftersom man vistas med dem hela tiden och kroppen inte kommer ifrån och kan vila upp sig. Risken med att du tar en annan ras är att din kropp inte orkar stå emot din allergi längre och att du blir sjukare.

Ska du byta ras så skulle det vara bra om du kunde låna/passa en hund av den rasen i ett par veckor för att se hur din allergi reagerar. Det är inte roligt att först skaffa ny hund för att sedan bli jätte sjuk och vara tvungen att göra sig av med den.

Em_
3

Är det inte roligare att spara en valp om ni ska para tiken?

vallhund
2

#7 Chis lär vara betydligt mindre än TS bichon.

De må vara lättlärda, men det garanterar knappast att vavva blandisar skulle bli det. Har man så specifika krav som TS har så bör man hålla sig till renrasiga hundar, iaf om man tänker köpa en valp.

russin
1

#5 - min bruna fäller nästan inget. Bara lite under två veckor vår och höst. Min svarta däremot går det att göra flera heeler av under fällperioderna vår och höst😂 och hennes jäkla hår är sådana vassa jäklar som kryper in under huden på fötterna 😡

lilla jag
0

Tack för alla tips om raser, men som skat så lekte vi bara med tanken :) Vi har redan hittat en lite Bichon Havanais hanne som är våran nu :D En gång Bichon alltid Bichon ;)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk