Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1365 ggr
minisa
0

Leksaker

Jag behöver handla hem leksaker till min valp som flyttar in till sommaren men det verkar vara omöjligt att få tag på något då alla material på leksaker är förbjudna! Uppfödaren sa att leksaken skulle vara i buffelhud eller i skin, dock så har jag letat men inte hittat någon leksak i dessa material. Vilka leksaker rekomenderar ni?

Saffran0Spice
1

Får man fråga varför leksakerna inte kan vara i annat än buffelhud och skinn?

-Aida-
1

får man också fråga vilken ras du ska ha? :)

Jag hade struntat i vad uppfödaren säger och skaffat en massa repknuts leksaker, min valp älskar de, sen har han en gummiring som är riktigt hållbar och den kan han gnaga på länge utan att den blir utsliten.

minisa
0

#1 Buffelhud och skinn går inte så lätt isönder som tex gummi som lätt kan gå isönder och ätas upp. #2 det är en shetland sheepdog. Håller sig dina repleksaker bra? Dom känns hårda så dom borde vara ganska hållbara tycker jag!

Saffran0Spice
2

#3 Jag har massa leksaker i hårdgummi till min hund, det blir knappt märken i dem - så hur i hela friden skulle de kunna ätas upp?
Tror det handlar mer om vilken typ av gummi och hur leksaken ser ut.

Köper man en leksak i mjuktgummi eller leksaker med smala utstickande saker som lätt kan tuggas av så kan dom ju klar svälja det.

Men i hårdgummi och utan utstickande saker går det hur bra som helst, tex Kong, gummiringar m.m. är bra saker.

Och ska du ha dem till en Shetland Sheepdog så fungerar hårdgummi utmärkt, det är väldigt få raser som kan förstöra hårdgummi och de raserna har oftast extremt starka käkar - ett få tal kamphundsraser har förekommit att de kan bita sönder hårdgummi. =)

Sen måste ju klart leksakerna vara så pass stora att de inte kan sväljas hela.

Saffran0Spice
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild av några gummileksaker min hund har, han älskar dem och de har inte gått sönder eller liknande - och då leker vi ganska ''våldsamt'' med dem + att han kan tugga på dem i timmar ibland =)

-Aida-
1

Håller med ovan och för att svara på din fråga, repknuts leksakerna håller riktigt länge.
Min mamma har en Shetland sheepdog, han fick också en liten gummiring den har hållt riktigt länge och är en favorit, min hund som är dubbelt så stor har också bitit på den lilla ringen, den höll lika bra för honom, kan också rekommendera repknuts bollar. :)
Men alla hundar gillar inte att gnaga på gummi grejer, bara att prova sig fram.

Michaela-N
0

Har du köpt hunden är den Din och du får välja vilka leksaker du vill ge den. Jag har några repleksaker som hållit otroligt bra, finns varianter med tennisbollar i osv.

minisa
0

Tack så mycket för hjälpen alla! #5 ser ut som jätte bra leksaker, någon butik du kan rekommendera eller är det bara att leta sig fram? #6 gummiringar och repleksaker ska jag köpa hem och se om det uppskatas! :) #7 jag vill bara att hunden ska vara nöjd och inte behöva opereras, men om det finns andra lösningar är det ju super! :D

CissiD
0

Det är bra att ha många olika material till valpen att tugga på. Har själv köpt något av allt på djuraffärerna. Ha uppsikt över valpen när den tuggar så ser du om leksaken är hållbar eller ska tas bort. 

Jag har själv en massa tuggpinnar med smak vilket är mycket uppskattat av min valp. :) Grisknorrar är en av favoriterna.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Saffran0Spice
0

#8 Grizzlyzoo, djurmaxi och animail har bra och finns online. Annars är det bara att söka sig fram tills man hittar något man tror att hunden gillar =)

Favoriterna av dom på bilden är Frisbeen och det röda benet med taggar på - dom finns på grizzly ;)

russin
0

En sheltievalp är inte speciellt "hård" i käften och det finns många leksaker dom kan ha utan att dom går sönder 🙂

minisa
0

Tack så mycket för hjälpen! Har handlat många leksaker nu, dom flesta med märket kong :)