Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3956 ggr
Hiro
0

Klövjeväska, vilken modell är bäst?

Min hund fyller två i år och jag undrar vilken typ av klövjeväska som är bäst? Jag vill helst inte ha en som går så långt bak på ryggen då hon inte gillar det. Vilka modeller är bäst när det gäller allt? Typ passform, viktfördelning osv. Min hund är inte så bred över ryggen men ganska rektangulär

sixten68
0

Bamsesbollar har väskor http://www.bamsesbollar.se/webshop/produktera.asp?KatId=1524&PkatId=240 de översta sitter bäst de liknar ruffwear men har ett humanare pris.

Väskorna som har denna typ knäppning sitter bäst och är bra då man enkelt kan ta av väskorna och låta själva selen sitta kvar när man stannar och tar en paus.

Elander
0

Jag har en ruffwear till min vovver och är asnöjd! Sitter som en smäck och belastar på helt rätt ställen. :)

Throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Blogg: Johannaelander.myshoroom.se

Kitten86
0

Jag skulle rekommendera en av märket Ruffwear! Visst, lite dyrare än t.ex. ovan nämnda men såå värd sitt pris. Haft min Ruffwear Approach Pack klövjeväska (kostar dryga 800 kr beroende på vart man kikar) till min hund i typ 4 år nu, använd väldigt flitigt och den ser fortfarande ut som ny!!

Hiro
0

Okej, tack för tipsen :)

Ellenfyrkant
0

När använder ni era klövjeväskor? :)

Mvh Ellenfyrkant

kigon
0

Jag får förhoppningsvis en ruffwear väska i morgon i posten så kan uppdatera hur jag tycker den är då 😃 men för #5 så har jag planerat att använda den under promenader, främst under kallare årstider då det är en sheltie med väääldigt mycket päls och han blir varm väldigt lätt, så kommer nog bara bli lite användning under sommaren 🙂 Kommer användas mycket när vi går upp och letar svamp under kantarellsäsong, äntligen kommer jag slippa bära dem själv så lat som man är 😂

Kommer fösa in det i hans promenader enligt hur #1 beskriver i denna tråd 😍

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Kitten86
0

Jag låter min hund bära vid promenader i skogen främst i träningssyfte. Jag har tränat upp min hund under en viss period så att han utvecklat muskler till att kunna bära sin väska och dess tyngd i diverse terräng. Detta för att han ska kunna orka bära sin egen packning i väskan vid semester, hiking eller dylikt. 

Vad roligt! Hoppas att både du och din hund blir nöjda med den 😉
Vilken modell valde du och vilken färg? Lite OT men kul att veta…

kigon
1

#7 Lite komiskt då jag precis länkade dig 😂 Köpte precis en begagnad ruffwear approach pack glacial blue XS! Han är en ganska stor sheltie dock så max-storleken ligger preciiis på hans storlek, så kan hända att jag får klippa till och sy den lite längre (hoppas dock att pälsen lurade på sig någon cm 👍)

Ville gärna ha denna över pacific blue, är så glad att timingen blev till så bra att jag hittade en XS precis när jag skulle ge in och köpa en ny pacific blue 😍 Ursäktar också för lite OT 😇

Kitten86
0

Såg det. Roligt att mina tips kommer till användning 😉
Jag har också den i glacial blue. Såå fin även om den gröna också är fin.

Om den skulle vara för liten (så att remmarna blir för korta) så kan jag tipsa dig om att ta med den till en skomakare som kan hjälpa dig att byta ut remmarna till längre 😃
Fick tom hjälp att förlänga remmar på min ena hästs sele av min skomakare!! 

Sorry om det blev OT.

kigon
0

#9 Hade planerat att bara kapa den och sy till en vadderad förlängning någonstans där det inte syns, borde förhoppningsvis fungera utan att påverka prestandan! Är lite tajt på pengar så får försöka sätta mina sykunskaper till test 😃 Men hoppas att den passar, pälsen är ju så bra på att lura en 😉

Glacial blue är väldigt fin, tycker det är så synd att de slutade sälja den i större än XXS 😭

lillvilda
1

Ruffwears väskor är mina favoriter. Perfekt för på fjällturen å sånt men mest är det en vardagsgrej hos oss. Min stora hund behöver ha ett jobb att göra så att få bära lite grejer är ju perfekt för henne.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Kitten86
0

Håller med!