Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 758 ggr
[Konstig]
0

Köpa hund bIl/tåg??

Hej jag har funderat på detta många uppfödare ligger minst 1 timmes tågresa bort från mig man får ju ha hundar i vissa vagnar men det är ju många som inte har körkort och jag har inte heller körkort! men vill skaffa inom ett par år… va tycker ni? hur ska man göra på bästa sätt utan bil? *Funderar på att skaffa 1 till hund*

VildaVittra
4

Det är ju inte värre än att ta tåget med valpen/hunden. Vet folk som till och med flugit i flera timmar med 8 veckors valpar. De brukar klara det galant.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LillPom
3

Tåg går utmärkt :-) man måste inte ta bilen med en valp. Bara du har något tryggt att ha valpen i :-) skulle säga att tåg kan ibland vara bättre.

Sofy
1

Hämtade min valp med tåg. Det gick suveränt och var en 4 timmars tågresa för honom. Tycker det var skönare att åka tåg än bil och hämta valp så långt bort.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Hiro
1

Jag flög med min valp utan problem. Bara man har med sig så man kan städa bort eventuella olyckor som kan hända ;)

Melissa V
1

jag tänkte hämta min med tåg, en resa på 5 timmar tror jag det skulle bli med 3 byten. Dock vart det bil i sista sek men såg inga problem med tåg ändå

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Kitten86
1

Jag har hämtat och åkt med hund/valp både med bil, tåg och flyg och inget färdsätt har varit något problem. Så länge du är förberedd och kan göra resan trevlig och trygg för din hund så spelar det ingen roll hur man reser.

Ralktad
2

Hunden lär troligtvis sova under hela resan ändå. Jag har hämtat valp både 7 timmar bort, och 1 timme bort, båda har sovit efter 15 min. Då det är stökigare på tåg brukar valpen ha lättare för att sova då dom blir trötta, kopplar ifrån sig och somnar när det blir för mycket.

Jag åkte med min då 9 veckors valp till Umeå från Stockholm, en resa på nästan 7 timmar, det gick jättebra och hon sov under hela resan.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

russin
1

Det tog mig 5 timmar att åka ner, när jag skulle köpa min första heeler (tåg, buss och spårvagn) och 6 timmar hem med det lilla knytet. Inga problem🙂