Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 994 ggr
skillnad
0

Klövjeväska till STOR hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är på jakt efter en klövjeväska till den stora hunden på bilden. Jag köpte en på hööks häromdagen, men jag fattar inte varför - den sitter verkligen fruktansvärt dåligt. Hunden förtjänar något bättre! Jag har kollat runt lite på nätet efter bättre alternativ, men tycker det är jättesvårt att hitta någon som är tillräckligt stor. Han som ska ha den har ett bröstomfång på 135 cm. Jag såg att dragråttan har en i storlek xl, kanske skulle den kunna passa. Är det någon som vet någonting om hur den är eller som har tips på något annat alternativ för hundar i den här storleken? Jag är helt ny på det här området och tar därför tacksamt emot alla nyttiga tankar och erfarenheter! Eftersom jag vill att han ska kunna hjälpa till att bära längre sträckor, till exempel om vi ska ut och vandra ett par dagar, är det viktigt att den sitter bra :)

Majken!
0

Kolla snowdogs, de har riktigt bra väskor med måttanpassning.

vallhund
0

Ruffwear har bra prylar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

skillnad
0

#1 Har du någon koll på vad man får ge för en väska hos Snowdogs?

#2 Jag blev sugen på Ruffwear, men de tycks tyvärr inte ha några som är stora nog. Om det inte är något jag har missat, det vill säga.

Majken!
0

#3 minns inte, men de är dyra. Håller dock länge, min hund är tredje generationen som har samma väska.

vallhund
0

#3 Har inte kollat storlekarna på kklövjeväskorna, jag har en Webbmasters harness sele till min hund, vet inte bröstmåttet på honom, men han är 59 i manken o vikten pendlar mellan 20 o 22kg.

Den är storlek small, inte den på den här bilden, det är en vanlig spårsele.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

sixten68
0

Bamsesbollar har väskor http://www.bamsesbollar.se/webshop/produktera.asp?KatId=1524&PkatId=240 de översta sitter bäst de liknar ruffwear men har ett humanare pris.

VildaVittra
2

Boett sa att de kunde specialsy en väska åt min pansargris (korta ben och bred bringa) om jag svängde förbi. 

http://www.boett.com/se/visa_produkt?productid=70

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vi med djur
0

Har du kollat på Arrak?

skillnad
0

Haha oj, det var ju inte hunden som hade 135 cm i bröstomfång det vad fönstret jag mätte som var 135 cm högt! Haha hunden har ett bröstomfång på knappt 100 cm, nu blir det inte lika svårt att hitta rätt storlek. Tack för ert engagemang! 😃