Erfarenheter av Acana?
Tjenamors! Vad har ni för erfarenheter av Acana? Tänkte byta till Acana Puppy Large Breed från Brit Care Junior Large Breed.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus

Vi ger Acana till våra foderkänsliga tjejer, och när vi gjorde övergången var det inte ens en tendens till dåliga i magen som tidigare, pälsen är fin, liksom hullet och ja vad ska vi säga mer, är nöjd med Acana :-)
Bara goda erfarenheter av vuxenfodren. Ej testat valpfodren. När du byter till ett mer köttrikt foder som Acana ta det försiktigt och byt långsamt till en början. Magen kan inledningsvis bli lite lös. Strö lite (1/2 - 1 tesked) kruskakli över fodret om du vill skynda på för att få fastare avföring. Bli inte orolig om hunden fiser i början, det brukar gå över. Man vet inte förrän efter 2-3 månader om ett nytt foder funkar på en hund och särskilt om det är mycket olikt det gamla fodret.
Acana är ett kvalitetsfoder som får höga betyg på alla fodersajter jag sett. Det är livsmedelskvalitet på råvarorna och tillverkaren Champion Petfoods har fått många priser.
Bara hört gott! Dessutom att folk som ger färskfoder/BARF använder det som nödlösning vissa tillfällen när de reser :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Min känsliga hund var jättedålig i magen när han åt det.
Väldigt bra foder som passat till samtliga hundar vars ägare jag rekommenderat fodret.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag gav Acana Ranchland under en period till min hund, innan jag gick över till färskfoder och sen barf. Hon funkade väl ok på det, bajsade bra och då det var spannmålsfritt (hon hade precis haft bukspottkörtelinflammation) så gick det bra för henne att äta det. Men som med alla torrfoder så hade hon en hel del svamp i mungipan, mer rinniga ögon, tandsten, var lite dåligt musklad och hade klor som flisade sig litegrann vid kloklippning.
Jag tycker dock innehållet är ganska bra och eftersom hon inte direkt mådde dåligt av det så gav jag det som godis under en period, fick dock sluta då jag upptäckte att hon har vissa problem med att smälta ben om torrfoder är inblandat.
Och Acana är trots att min erfarenhet av det inte är superduper så är det ett torrfoder jag rekommenderar till de som inte vill ge färskfoder/barf.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Funkar bra på våra hundar. Provade mig fram. Svenska foder (som jag verkligen ville ha) funkade inte alls. Acana har ett bra innehåll och ger våra hundar en bra päls och bra avföring. Vi kombinerar det med MUSH foder.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Bytte från Robur till Acana puppy men min valp bajsade något kopiöst (och oftare) och ville inte riktigt äta det. Hade väl kunnat försöka längre men det kändes hopplöst när han inte verkade tycka det var så gott, så jag bytte tillbaka efter några veckor.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Hade chicken burbank och potatoes till mina hundar länge, och det gick jättebra. Bytte nyligen för det var för dyrt. (47 kr kilot är för dyrt för mig.)
Ger Flynn det om jag glömt ta upp färskfoder/inte orkat fixa färskfoder och skillnaden är att det blir lite mer skit att plocka upp, men konsistensen och han är den samma. Ger Acana Puppy and Junior :)
-