Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1131 ggr
Lexie82
0

Tuggben vinyl

Är det någon som testat dessa? Bra? Dåliga?

russin
2

För mig personligen ser jag ingen vits med att ge en hund ett ben av vinyl, om det inte finns en mycket stor orsak - varför tugga på syntetiska ämnen, när det finns riktig vara ???

Lexie82
0

Funkar de så ska de ju vara bra för tänderna (och andedräkten). Och för min hund vore det bra eftersom han dels har känslig mage, och dels kan han roa sig längre med ett sånt. Han får "vanliga" tuggben också, men de slukas ganska snabbt, och för mycket sånt så blir han dålig i magen.

Sen håller det sig ju fräschare också.

-Aida-
0

Har du provat repnkuts grejer av bomull?

Lexie82
0

Ja, de är inte särskilt intressanta. Utom längre grejer som kan användas till lek/kamp, men inte att tugga på.

Fast nu ville jag veta om någon provat tuggbenen i vinyl och vad de tyckte om dem. =)

russin
1

Mina får färska, råa revben från nöt och det ger nog bättre tandstatus än nylonben

Lexie82
0

#5 Har du testat nylonben?

russin
0

#6 - en gång för många, många år sedan - unghunden tog en tugga och spottade sedan ut det. Rörde aldrig det igen 😉

Lexie82
0

#7 "Tog en tugga"?? Jag hoppas du menade att han smakade, inte att hen faktiskt bet av en bit? =)

Ja, här verkar det då vara väldigt omtyckt än så länge. =)

russin
0

#8 - det ska inte gå att bita av bitar från nylonben. Hon tuggade några få tugg och det enda som blev var små vassa märken i benet - som sedan låg orört i några år tills jag kastade det🙂

Kul att någon gillar dom, men jag ser personligen inte vitsen med det. Jag tror inte det kan vara speciellt nyttigt att få i sig små partiklar av nylon.