Laxolja
Hej, vad är laxolja bra för kan det öka aptit? och har det någon fin hälsoeffekt? något märke att rekommendera? helst inte det allra dyraste märket sett att det kan vara jättedyrt
Lax eller fiskolja bidrar med bra fettsyror främst för huden, om man har en hund som kanske har mjällig och torr hud.
Sedan är ju fett något som kan öka aptiten.
jag skulle rekomendera standardts fiskolja just för att den är prisvärd med bra innehåll.
≧◔◡◔≦
Köpte laxolja till min vovve men han fick fruktansvärd diarré, fast jag bara testade med någon droppe. Katterna äter laxoljan nu istället och dom har fått superfin päls!
vi ger fiskolja till vara, och Ace's hud har blivit mycket battre! Han brukade klia/bli rod osv ganska mycket. Vet rekomenderade fisk olja :)
Yoda får laxolja, började med det när han åt torrfoder för att göra maten godare och för hudens skull, han tycker att det är väldigt gott iallafall så på så sätt ökar det ju aptiten :)
https://www.instagram.com/aros_yoda/
MEN vart hittar man fisk/laxolja som inte kostar skjortan?
Som TS Undrar ^^ (å jag med!)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#5 - man får den kvalité man betalar för🙂
Standardts fiskolja skulle jag välja om jag skulle använda någon, då det är fiskolja och inte laxolja (alltså inte bara lax). De flesta laxoljor kommer från odlad lax, vilket inte alls har lika bra egenskaper som viltfångad fisk.
Själv ger jag sälolja, vilket jag tycker är oslagbart (men kontroversiellt)
Våra får Standardts fiskolja. Hanen har det på rekommendation av veterinären pga sin sjukdom (klokapselavlossning) och då får tiken lite också.
#6 Jo, man får ju kvalité av dess pris som du säger =)
Men vart hittar man en bra fiskolja som man vågar testa?
Vill ju inte lägga tex 800:- på en liten flaska för att testa…
Vad kostar en Standardts tex?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Standardts fiskolja kostar ca 76 kr för 125 ml, ca 130 kr för 250 ml, ca 190 kr för 0,5 liter och ca 310 kr för en liter
800 kr har jag aldrig hört att någon fiskolja kostar, om det inte är 5 litersdunk då😉
#9 Ok!
Ja då kan man ju kosta på sig att testa Standardts isåfall ^^
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har testat laxolja på min hund nu för att öka hennes aptit hon slickade upp laxoljan och dissade torrfodret… det var ganska dyrt inköp men luktar som färsk lax så de måste smaka ganska gott eller jag gissar det 😛
Min får salmo pet's laxolja. Veterinären som tyckte han skulle få laxolja +biotin för sin dåliga klokvalitet. Har blivit mycket hårdare och finare klor! Stort plus är att pälsen blir finaste och han är inte lika torr på trampdynorna länge:)! Han får 10ml/dag köper en flaska på 1 liter för drygt 300:- så blir inte så Dyrt om man slår ut det, eftersom man köper ca 3 flaskor per år.