Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 2401 ggr
Pystykorva
0

Vattenskålar till hundgård

Hej!

Jag söker lite tips ang. bra hundskålar till hundgårdar. Nu under sommaren får våra tre hundar vara i vår hundgård när vi är ute och åker/gör ärenden p.g.a värmen. Det enda problemet är att vattenskålarna oftast blir omkullvälta eller fyllda med grus relativt fort. Det blir mycket hopp och lek därinne när vi är borta!

Är det någon som vet hur så kallade "burskålar" fungerar på vanligt hundgårdsnät, eller finns det några andra skålar som är bättre? Vanliga ställningar lyckas de också välta, tokstollarna!

Tack på förhand!

Kelin
0

Finns hinkhållare för små hinkar som är tänkt att ha i hagar och dylikt.. Kan dem funka? Beror ju på hur stora hundar man har också!

Pystykorva
0

Ok, tack för tipset, jag skall kolla upp dessa! :)

Vi har en Malamute, en Jämte samt en Finsk Spets. Det går åt en hel del vatten, speciellt när det blir varmare dagar!

Kelin
0

Kolla granngården, deras hinkar + hinkhållare lätta att fylla på dessutom! Tror dock dem ligger under foder :)

Pystykorva
0

#4 Tack för tipsen! :) Dock är dessa alldeles för små, minimum-storlek måste nästan vara 1,8l eller 2l per skål.

LinaK
0

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hiro
0

Du kan alltid köpa en eller flera stora keramikskålar, de är tunga och de större har stor botten och ganska låga kanter vilket leder till att de är svåra att tippa :p

Pystykorva
1

#6 Tack så hemskt mkt!! Dessa beställer jag hem, ser ut att vara exakt det jag söker :D

#7 Jag använder inte keramikskålar, speciellt inte i hundgård. En bekants rottweiler skar sönder sina tassar på en keramikskål som den troligtvis lyfte upp och hade sönder (på något mirakulöst vis). Så jag tar det säkra före det osäkra! Sedan är inte låga skålar ett alternativ, då grus sprätter ned i dessa. Jag vill ha dem en bit upp längs gallret :)

LinaK
0

#8 Men vad bra :) hoppas att det blir bra för er!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hiro
0

#8 Man kan ställa dem på en pall ;)