Folksam
Alltså jag är så himla paff just nu så jag känner att jag behöver skriva av mig. Vi ska köpa en valp och jag ringer runt för att kolla upp olika försäkringar. Idag var det Folksams tur.
Dom vill uppenbarligen inte ha nya kunder för värdelösare service har jag aldrig varit med om! Det första hon säger till mig är att hon inte kan kolla upp hur mycket en försäkring kostar. (Första bolaget som någonsin påstått detta). Sen säger hon att det är lättare om jag går in på deras hemsida för att kolla upp själv om försäkringen täcker Patella. (Hon vill alltså inte jobba…) Sen när jag frågar om försäkringen försämras ju äldre hunden blir så svarar hon att det där var ju lite hårt sagt, beloppet SÄNKS, den försämras inte. (För mig som hundägare så är det en klar försämring när beloppet sänks för att min hund blir äldre). Hon påstår sen att alla bolag sänker och även på fordon. (Trodde det var hund vi diskuterade?) Jag svarar att Agria sänker inte varpå hon utbrister att hon minsann har en livförsäkring på sin 22 åriga häst hos Agria och hon kommer bara få ut 5000 när den dör. (Ja?! Den är 22 år! Hon kan ju inte riktigt vänta sig att få tillbaka 50 000 för en 22 årig häst?) Sen så vill jag ha en försäkring som backar upp mig när min hund behöver vård, inte när den är död.. Otroligt oproffsigt att klanka ner på ett annat bolag när hon egentligen borde lyfta sitt eget, vilket hon ju absolut inte gör. Funderade på att lägga på och ringa upp igen i hopp om att få prata med någon annan men Folksam har nog tappat mitt förtroende tack vare henne.
Vilket bolag rekomenderar ni? Alternativt avråder ifrån =)
I have no sympathy for people without empathy
Vad tråkigt att du blev utsatt för en sådan negativ människa!
Jag själv har Folksam till min Storpudel och är väldigt nöjd! Har varit i kontakt med dom mycket på den senaste tiden utan problem! Vi ringde och bad dom kolla över hennes senaste veterinärbesök för om vi kunde få tillbaka lite pengar och javisst det var inga problem! Bara vi gav dom ett kontonummer så skickade dom över pengar :)
Så det beror ju lite på vem man hamnar hos och vissa är bättre på sina jobb än andra…
Så jag rekommenderar ju Folksam, men det är också det enda bolag jag använt mig av så jag kan ju inte riktigt säga om dom andra. Dock har min mamma använt andra bolag men är väldigt nöjd med Folksam :)
Vilken otur du har haft. Vi har Agria till vår hund just nu men funderar på att gå över till Folksam för att samla våra försäkringar. Har haft Folksam till hästarna och som hemförsäkring och personförsäkring, trivs bra med dem. Handläggarna/säljarna är ju människor med olika personligheter och är olika bra på sitt jobb, du gick nog på en nitlott. Mitt bemötande från Folksam har alltid varit väldigt personligt, hjälpsamt och trevligt… Håller verkligen med om att en bra säljare lyfter sitt eget företag istället för att snacka ner andra :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det låter ju helt klart som en person på fel plats. Tråkigt med ett sånt bemötande! Jag har haft både hund och hästar i Folksam och blivit fantastiskt bemött alla gånger. Även när jag använt försäkringen har jag blivit ersatt utan krusiduller. Så Folksam rekommenderar jag, helt klart. :) Agria och Sveland är väl de två jag i dagsläget skulle avråda folk från, Agria pga kassa villkor (åtminstone när det kommer till häst, har dålig koll på hur det ser ut idag för hund) samt brukar kunna krångla nåt fruktansvärt när det kommer till ersättning. Sveland för att även de ska krångla till max, även i vissa solklara fall, sen de bytte chef.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

vet inget annat än Folksam där vi har allt samt båda hundarna försäkrade. I synnerhet när det gäller hundarna har det fungerat utmärkt. De är snabba, obyråkratiska och hjälpsamma.
Ring igen och tala med en annan person.
>>>Malum domesticum<<<
Folksam har jag, är toppenbra!
Pris kan du lätt se på nätet :=) Alltid bra bemött mm. Rekommenderar den starkt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad synd du blivit så dåligt bemött. Vi har Folksam till mina två + mammas hund och det har aldrig varit några problem. De gick tom in o betalade jag jag gjorde UL på min hunds ena hjärta, trots att veterinärerna inte trodde de skulle göra det. Är supernöjd med Folksam och rekommenderar det starkt! :)
Verkar som att jag bara hade en väldans otur när jag ringde…
Men det som gör mig tveksam är att dom inte ersätter lika mycket när hunden fyller 7, och det är ju ofta däromkring problemen börjar dyka upp. Hur känner ni inför det, ni som har folksam?
I have no sympathy for people without empathy
Det enda försäkringsbolaget som inte sänker "taket" är Agria och personligen så tycker inte jag att det väger upp för Agrias alla kryphål. Men visst är det dåligt…
#7 Vad jag läste var det när hunden fyllde 8 så började ens ersättning minska med en viss summa per år, men den gick inte ner till 0 utan den stannade vid en viss summa (dock låg).
Självklart är det ju inget som är kul men jag förstår ju varför dom har det då många som du säger får sina problem då. Men jag anser ändå överlag att de väger upp i längden.
Jag kanske får en annan syn på det om jag har en 8+ hund som blir väldigt sjuk dock…
#9 - hur låg beror på vilken summa veterinärvårdsdelen har från början. Det finns 25.000, 50.000 och 75.000 kr att välja mellan. I den största ingår även vissa avancerade behandlingar, ifall man vill ha en sådan försäkring.
Alla bolag har tidigare haft att dom sänkt veterinärvårdsdelen på äldre hundar och det är endast Agria som ganska nyligen ändrade till att inte sänka den - men å andra sidan har Agria blivit svindyra.
Jag bytte nyligen över till Folksam och har en suverän handläggare som kan förklara allting in i minsta detalj. Så känner TS att du inte fick hjälp, så ring någon annan inom bolaget 🙂
#10 Ja så är det ja! :)
#10 På Folksam finns bara 25 tusen och 50 tusen. I alla fall när jag försäkrade Roxy i november 2013.
#12 Där finns 75.000 också! 👍
Dock så en viktigt grej för alla som försäkrat innan 1 maj i år så har villkoren ändrats!! Så läs gärna villkoren igen :)
Vi hade t.ex. något som hette dubbel veterinärvård för 40.000 som då försvann vilket resulterade i att den motsvarade Mellan 50.000
Dock så betyder det inte att vi kanske har rättighet till allt som ingår i 50.000 så man måste läsa dom nya villkoren!
#13 Då är det något helt nytt för inte funnits innan. Men det är ju toppen.
50.000 kr har vi och har funnits ett tag.
Har också Folksam och har bara lyckats prata med otroligt trevliga engagerade människor. Synd att du fick ett så dåligt bemötande.
Japp - veterinärvård 75.000 kr är nytt hos Folksam och en bra grej för dom som vill ha det 🙂 Där inkluderar dom vissa specialbehandlingar, som bara vissa vill ha - dom bakar alltså inte in det i hela försä'kringen såsom Agria numera gör (och som ger en dyr försäkring) - utan man har möjligheten att välja.
Jag är otroligt glad över att jag gått över till Folksam, för det verkar vara ett bra bolag även på hundsidan (har bara haft bil hos dom förut). Jag tycker Folksam har enkla villkor och gör det lätt att välja det man vill ha - inte en himlans massa olika grejer, utan lättöverskådligt med några stycken valmöjligheter.
Jag skulle aldrig våga byta bolag på en hund.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#16 Ja jag läste på lite på sidan, verkar toppenbra. Och upptäckte en sak som ingår i mitt 50tusen som jag missat haha :D
Nej verkligen bra är det :D
#17 - jag har bytt två gånger nu😉
Hade Agria först, men tröttnade efter alla år på deras ändringar, undantag mm och gick då över till optimal - ångrade mig då det bolaget smyghöjde självrisk och gjorde ändringar, samt skulle chockhöja premierna så efter ett år hos dom bytte jag igen. Denna gång till Folksam efter noga övervägande.
Fast då jag haft skadefria hundar, så är jag inte orolig och det är heller ingen karens då jag bytt bolag utan glapp🙂 Nu hoppas jag däremot att jag aldrig behöver byta bolag fler gånger, men som det känns nu så är Folksam helt rätt bolag för mig med nuvarande hundras.
Jag har Folksam men när jag ska försöka få reda på något ringer jag huvudkontoret. Den som står som min kontaktperson i distriktet är nämligen helkass. När hon skulle ta reda på något av allt hon inte visste hörde hon aldrig mer av sig.
På Huvudkontoret kan man få vänta länge på att få någon som vet svaret på de frågor man har. Åtminstone när det gäller djurförsäkringarna. De andra försäkringarna har kompetent och trevlig personal.
Jag har numera alla mina försäkringar i Folksam och får bra rabatter. Har dock inte behövt använda mig av försäkringarna så jag vet inte hur det är att ha Folksam som försäkringsbolag när det verkligen gäller.
#20 - du behöver inte använda den kontaktperson som står i dina papper - du kan byta till någon annan 🙂
Jag har tidigare alltid ringt kontoret hos bolagen, men nu har jag ett så pass duktigt och trevligt ombud att jag kontaktar henne direkt.
Jag har if till mina tre hundar, och är supernöjd
#20 De få gånger jag ringt ang djurförsäkringar till Folksam har det gått snabbt och smidigt.
Folksam har fungerat finfint utan krusseduller varje gång vi behövt utnyttja försäkringen. De täckte även ett svindyrt allergiblodprov som jag krävde av veterinären, trots "protester" från veterinären som sa att vi kunde göra ett billigare (men krångligare) prov.
Tror du hade en enorm otur. Vi har alltid blivit trevligt bemötta och är nöjda hittills :)