Vad skulle ni göra om...
… Ni mötte denna på stan med er hund??
http://www.expressen.se/tv/galna-klipp/monsterhund-slar-varlden-med-hapnad/
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
själv hade jag nog bytt trottoar då jag inte litat på att ägaren kunnat hålla hunden..
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Utifrån just det här klippet så hade jag gått en omväg då jag som du inte hade litat på ägaren eller hunden, hade den (förmodligen) uppfostrats på ett annat sätt och inte haft en ägare som skaffade den bara för att den ser stor och tuff ut (japp fördomar) så hade jag inte brytt mig.
Jag har haft större hund än den där och har även mött betydligt större så till storleken sett så är den som vilken annan hund som helst för mig.
#2 Ja jag tänkte efter detta klippet - har mött större hundar än så jag med, men det var inte lika ''intensiva'' som denna.
Jisses vilken nyhetstorka.
Ser ut som en american bully av XXL typ.
Visst är hunden stark, men skulle den skilja sig nämnvärt emot ex. en rottweiler? det är ju liksom ingen extremstor hund, och av videoklippet att döma så retas hunden av något, det behöver inte betyda att den skulle bete sig så i övrigt.
≧◔◡◔≦
Tycker inte hunden i säg ser så otroligt läskig ut, däremot tycker jag att personen som håller i kopplet inte ger ett sånt förtroende ingivande uttryck.
Jag hade nog gått över på andra sidan om jag mött det här ekipaget.
Tja hunden ser väl inte vidare läskig ut, men jag skulle inte lita på personen som håller i kopplet. Det ser verkligen ut som om han har hunden för att den är "cool"..
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Tja… Den skrämmer inte mig. :P Går i varje fall på andra sidan vägen eftersom min hund känner sig tryggare med distans emellan :)
Hade inte brytt mig om jag mötte dom så länge hunden inte visade redan på avstånd att den har problem med hundmöten. Då hade jag försökt byta väg, men då snarare för hundägarens skull. Kan inte vara kul att hålla emot den där om den börjar dra :)
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Hunden ifråga ser lite ut som ett charmtroll i mina ögon, ägaren däremot är jag nästan helt säker på att denne har hunden av helt fel anledning. Skulle heller aldrig lita på ägaren om jag mötte denna, oavsett hund. Men jag vet inte hur jag skulle reagera, visar hunden att den inte klarar av hundmöten så skulle jag absolut byta sida för att inte riskera min hund. Är den lugn så skulle jag nog ta litet avstånd ändå då jag inte anser ägaren pålitlig.
Så typiskt att sådana här hundar hamnar i så otroligt fel händer, vilket jag anser att denne gjort med tanke på ägarens och kompisarnas agerande. Hunden hålls av fel anledning.
Jag skulle gått nån omväg, tror inte ägaren kan hålla hunden om den får för sig att fara iväg, skulle den dra för fulla muggar finns det nog inte mycket som kan stoppa den. :P