Vilken ras kan det vara?
Hej! Min kompis har "adopterat" en valp som vi hittade på gatan igår., (vi bor i Turkiet så här e en del gatuhundar) Tror valpen är kanske 3 månader eller så.. Ni som är duktiga, vad tror ni det kan vara för raser i henne?? Bifogar bild. Hon har en sån där krull svans, om man inte ser det så bra på bilden!
Åh vad söt =)
elvira.horseworld.se
Det ser ut att vara lite schäfer i henne, möjligtvis rhodesian ridgeback också :)
Anatolian Shepherd kanske det är i henne? eller Schäfer hade jag nog också gissat på :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Tack!
Jag tänkte också på schäfer..
Hon är nästan lika stor som min cane corso valp Lucy, som är nästan 3 månader, bara det att Lucy har större huvud och större tassar =)
Så det måste va någon stor hund i henne iallafall,.. Men svansen är krullig, i sån där båge som vissa hundraser har.
Hennes päls är mjuk o lite fluffig…
Temperamentet är bra, dock är hon lite dominant, spec när hon leker med Lucy.. men det blir väl kanske så när man levt på gatan?..
Här e en bild när hon leker. Man ser bättre.. Vi var hos veterinären igår o de sa att hon är 3 månader. Precis lika gammal som min Lucy. Men undrar verkligen vad det kan vara för raser i henne :) Hon är rätt "kaxig" spec vid lek haha så temperament har dom.. Lite vaktig också hemma..
Men hon kanske har Anatolian Shepherd i sig? Tror den rasen är från Turkiet + att det är en vaktande ras och stor. Tror också de kan ha "svängen" hon har på svansen. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Schäfer absolut! Känner igen det uttrycket plus någon typ av spets, Akita?
#7 rasen är ju otroligt lik!
(bild från google)
#9 Det är inte tillåtet att ta bilder från google, du får gärna länka till bilden istället 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#10 förlåt visste inte :)
Ja vi tänkte faktiskt på kangal som den turkiska rasen heter, och schäfer. Dock finns det knappt några kangal just här men det är mkt möjligt :) ser ju ut o va både kangal o schäfer i :)