Hundpåsar
Vad använder ni för märke på era hundpåsar?
Vad tycker ni om era hundpåsar? Funkar dom bra?
Senaste gången jag köpte hundpåsar var på ICA med märket Best Friend för 9 kr styck, tog med ett par såna, sämsta påsarna jag varit med om, ikväll tog jag sönder totalt 7 påsar bara genom att öppna dom, hur lätt som helst går dom sönder, en hel påse plockade jag upp med och just då gick den sönder en stor reva i hela påsen, vilken tur att jag tog med mig över 7 påsar i fickan vilket jag normalt inte brukar göra. <<
Annars har jag lite från dogman också, dom tycker jag är riktigt hållbara, dom kan man rycka och slita i.
Arkens egna småpåsar, 10 kr styck! ^^ (finns i lila, rosa blå och grln tror jag) Funkar jätte bra! ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Eukanebas(stavning??) Tycker jag är bäst. Lite dyrare men så bra! Har provat alla möjliga sorter men deras är helt klart bäst. Utan knythandtag. Icas är alldelles för tunna o genomskinliga och dogmans extra slitstarka med handtag är sämre än sämst, de går sönder direkt! Biltemas är helt okej!
Hemsida: Nivinas kaniner
Jag köper alltid på ÖoB eller Rusta, billiga och jättebra, ett måste för mig är handtag på påsarna! 😃 Just nu har jag lila, jättefina! ;D
Köper dom jag verkar hållbara, med handtag :)
En sort som finns på Börjes, samt några färgade sorter som jag inte vet vart de är köpta.
Testat en variant från Ö&B (svarta) och någon annan med som var värdelösa.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har just nu rosa och blå med handtag från Ö&B, 10 kr/50st. Funkar bra tycker jag! Hade eldorado innan, var värdelösa. Har testat några dyrare från Arken Zoo innan, typ Fresh&tidy? Funkade bra, saknade dock handtag.
Köper på arken zoo, Dog relation står det på dom. Fungerar suveränt!
Jag har Eukanubas, Fresh&Tidy samt en sort från djurmagazinet. De förstnämnda är ganska tjocka och känns stabila om jag säger så. De från djurmagazinet är betydligt tunnare men om jag mins rätt billigare… Ingen har handtag

Hmm undra om det år Doggmans extra tjocka och extra stora med handtag som vi kör på, tycker dom är toppen! :-)
Har en hel uppsjö av olika märken, färger och modeller - har nog lite dille på bajspåsar 😂 Eukanubas gillar jag, en annan favorit är Rustas döskallepåsar med handtag (finns rosa med svarta döskallar och svarta med vita döskallar). Nu senast köpte jag rosa påsar med knyt från ÖoB, även dem verkar bra. Brukar alltid ha ett par stycken mini-rullar hemma, dem funkar bra att ha i jackfickor och väskor som "nödpåsar" när dem vanliga är slut 🙂
Icas påsar. Finns i rosa, turkos och svart och är inte för tunna.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Icas turkosa har draghundar, helt ok tycker jag :) Minirullarna, är påsarna mindre?
#12 DAGHUNDEN, damn autocorrect
Absolut bästa påsarna är tickpacks, som kommunen sätter upp här. Svindyra att köpa själv, men absolut bäst enligt mig 🙂 brukar dra några påsar när jag går förbi en stolpe med sådana och sen svär jag dom dagarna jag får köra med andra påsar😃
#12 mini rullarna jag köper tror jag inte är mindre, har faktiskt inte tänkt på det, tycker bara att dom ä suveränt lätta att ha med sig och rätt så hållbara ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Gillar Rustas med döskallar, de är tjocka och har handtag :)
Brukar köpa coops påsar, de är lagom stora, har handtag och går inte sönder. Icas egna påsar (de som ligger i kartong) har jag köpt ett par gånger men de är onödigt stora (för små hundar) och kan ta lite mer tid att öppna.
Coops är bäst! Dom är tjocka men inte sådär hårda att ha i fickan, och dom har handtag. Har aldrig gjort sönder en sådan.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Är jag den enda här som INTE gillar handtag? 😮 Jag har dogmans stora påsar. Gillar inte när man måste stå och lirka ner korvarna i påsen.
#19 Lirka ner? Använder som vanlig påse bara, men lättare att knyta :) Fast iofs så plockar jag 4cm vavva-korvar :P Men borde ju finnas stora med handtag?
#19 Lirka ner? Man stoppar i handen i påsen, plockar upp skiten och vränger påsen ut och in. Det enda som skiljer är att man har dessa smidiga handtag att knyta med vilket är guld värt när man som jag tex har värk i fingrarna och inte alltid orkar knyta en sån där "rund" knut som man måste göra när man har utan handtag.
Personligen har jag ju färskfoderskit efter min hund, vilket är 2-5cm små korvar på min 20kg-hund. Men även skiten efter mammas 30-kg hund som käkar torrfoder (och därför producerar en hel hög som knappt ryms i handen) går fint att plocka upp med dom påsarna från coop.
#21 Oj 2-5cm korvar på en 20kg hund låter otroligt, måste vara rätt många då eller? Min 2,5kg hund lägger en ca 4cm hård korv och äter färskfoder. Haha vilket skitsnack det blev :P
#22 Han bajsar 2 ggr om dagen. Kan bli att det kommer både en 2cm och en 5cm ibland, men oftast bara en med mått däremellan. Dock kommer det väl väldigt sällan bara en 2cm korv. Det är väl vanligast med bara en korv på ca 4 cm. Men jag gissar på att min hund har större omkrets på sina korvar än vad din hund har ;P
#23 Haha, jo det är ju klart! Men lite ändå, men bra för då tar de ju upp mycket näring från fodret och mindre jobb för oss ägare ;D
De som är billigast, så länge de inte går sönder så gör det inget. Men liksom mina hundar bajsar två harpluttar var så de flesta påsar fungerar.
Vet inte om det är Icas egna eller om det är något annat märke de nästan alltid har tre paket för 30:-, och tror det är 45 stycken i dem. De har också färgade så det är lite roligt. Turkos och rosa har de förutom svart. Vi brukar köpa en i varje färg, och de räcker länge. Vi förbrukar kanske 1½ rulle i månaden. Så dessa 30:- räcker för 2 månader.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag tycker ICA:s svarta hundpåsar 50-pack är suveräna. Dom är stora och glider upp bra. Man behöver inte hålla på pilla för att öppna upp påsen. Dom är utan handtag, men iställer är dom större än vanliga andra
Köper på ÖoB, tåliga, billiga, med hantag och finns i lite olika färger. Själv köper jag blå, rosa och lila till min kille XD
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Köper alltid på mig ett lager när jag är på Gekås, bryr mig inte om märke utan tar de billigaste tjocka med handtag. Senast blev det "Hundens hundpåsar", kostade typ sex kronor för 40 st 😛
Köpte ekologiska påsar på djuraffären en gång, blev jätteglad när jag såg dem och hade gärna använt dem igen men de visade sig vara så tunna att man ser bajset. Går sönder alldeles för lätt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#12 Det är såna där minipåsar som man kan stoppa in i olika hållare. Tunna påsar så allt syns igenom men dem är smidiga att ha som reserv i jackfickan/väskan osv :)
Köper de gröna på Arken zoo eller svarta på ÖoB
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Dogmans med knythandtag som är lite tjockare, köper på Gekås för en billig peng =)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Köper dom från ÖoB med knythandtag. Dom fungerar jättebra och är billiga.

#31 våra är också köpa på gekås, haha alltid bra att köpa upp ett lager när man är där ;-)
Köpte förut ÖoBs påsar men tröttnade då de började gå sönder i "bottensömmen" för minsta lilla hantering. Vid ett tillfälle gick tio påsar sönder vid samma tillfälle. Varav en efter jag plockat upp. Vilket innebar att skiten trillade ur och där stod jag med en tom påse i näven… Numera kör jag enbart Biltemas, billiga, lagomt stora och bara 1 av ca 100 påsar har varit felaktig än så länge.
Har klarblå påsar med knythandtag, väldigt bra. Antingen från Coop eller DollarStore.
-Bättre ökänd än okänd
Vi brukar oftast köpa på ÖoB eller Ullared om vi är där, bara för att det är ganska billigt. Tycker inte det spelar någon roll om det är något särskilt märke. Ser ingen skillnad och bryr mig inte om det. Brukar aldrig tänka på sånt. Dom ska ju ändå slängas. 🙂
//Flöffo
Jag köper för det mesta Dogmans extra tjocka påsar i storpack (150 st). De är bäst, bra plastkvalitet och inga irriterande handtag.
Dogmans påsar använder jag. Tycker de är bra, är inte i behov av så tjocka och slitstarka, men tycker ändå att dessa är det!
Jag brukar använda lupus-påsar! :) Tjocka, lätta att öppna och känns inte äckligt när man plockar upp! ;) Det är mina "fin-påsar" som jag använder när jag ska iväg nånstans eller går inne i stan osv, haha! Annars brukar det vara såna tunna "äckliga" som det känns som man får bajset i handen 😃
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#39 Tyckte jag också de känns som när jag använde Best Friend påsarna, men de va inte längesen som de faktiskt blev sant, jag blev så arg för många påsar jag använde innan hade gått sönder, den jag använde var jag försiktig med så den höll tills jag plockade upp då sprack de, jag slängde hela rullen i sopkorgen. <<
Nu kör jag bara på dogman.
#40 Usch.
Min mamma kör också med dogmans, så använder dom ibland också, helt okej :) Men föredrar ändå lupus ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#33 Ja, det är standard att alltid ta åt sig några förpackningar när man är där 😃
Köpte en förpackning med lite billigare påsar en gång, jag hade bråttom då jag skulle till jobbet och skulle ta en promenad till hundvakten som skulle passa våra hundar (varav den ana var valp) Var fullkomligt kaos då de båda drog åt varsina håll och till råga på det så bajsar valpen mitt på trottoaren, stressad som jag var så kollade jag inte så att påsen var hel. Vips så stod jag där med en bajshög i handen 😂 Fy tusan, alltså det var nog den mest besvärliga situationen jag hamnat i.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Dogman extra tjocka :)
Dogs is my world ♥