Kurs - Apportering
Idag ska jag och min italienare Rossi åka på en dagskurs i Apportering - ska bli spännande då jag aldrig gjort detta med hund innan!
Vad jag förstod när jag anmälde oss var att Rossi är minsta hunden i gruppen och att resterande består av labbar och goldens XD
Finns det någon mer som gått kurs i apportering med sin hund?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Vad är det för typ av apportering? Föremål eller tex. inom jakt när dom ska apportera olika döda fåglar osv?
Jag har gått lydnadskurs med apportering som moment i tävlingslydnaden, men inget annars.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Är inte säker - kursen heter bara Apportering, tror vi kommer gå igenom olika typer av apportering och hur man lär hunden olika moment i just apportering. Det stod så här:
Dagskurs i Apportering! En kort kurs för dig med hund som gillar att apportera och att bära på saker - passar speciellt bra för labradorer och retrievrar!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Låter som någon typ av introduktion till apportering, så man kan säkert välja vad man vill vara med på isf. Men annars är ju retrivrar apporterande fågelhundar :)
#3 Ja, det är antagligen en kurs/''prova på'' tillfälle inom just den grenen - annars hade det troligen varit fler tillfällen ^^
Men då min italienare ÄLSKAR att apportera, så tänkte jag att det kunde vara kul att testa 😃
#4 Hoppas det blir kul! :)
#5 Det tror vi!
Slänger in lite bilder och berättar senare hur det gick ^^
Apporteringen gick bra!
Hundarna orkade knappt göra nått då det var stekande i solen, men det som blev gjort blev bra ^^
Bild på Rossi i Sök-momentet.