Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 436 ggr
Saffran0Spice
0

Kurs - Apportering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag och min italienare Rossi åka på en dagskurs i  Apportering - ska bli spännande då jag aldrig gjort detta med hund innan!

Vad jag förstod när jag anmälde oss var att Rossi är minsta hunden i gruppen och att resterande består av labbar och goldens XD

Finns det någon mer som gått kurs i apportering med sin hund?

Jetaime
0

Vad är det för typ av apportering? Föremål eller tex. inom jakt när dom ska apportera olika döda fåglar osv?

Jag har gått lydnadskurs med apportering som moment i tävlingslydnaden, men inget annars.

Saffran0Spice
0

#1 Är inte säker - kursen heter bara Apportering, tror vi kommer gå igenom olika typer av apportering och hur man lär hunden olika moment i just apportering. Det stod så här:

Dagskurs i Apportering! En kort kurs för dig med hund som gillar att apportera och att bära på saker - passar speciellt bra för labradorer och retrievrar!

Jetaime
0

Låter som någon typ av introduktion till apportering, så man kan säkert välja vad man vill vara med på isf. Men annars är ju retrivrar apporterande fågelhundar :)

Saffran0Spice
0

#3 Ja, det är antagligen en kurs/''prova på'' tillfälle inom just den grenen - annars hade det troligen varit fler tillfällen ^^

Men då min italienare ÄLSKAR att apportera, så tänkte jag att det kunde vara kul att testa 😃

Jetaime
0

#4 Hoppas det blir kul! :)

Saffran0Spice
0

#5 Det tror vi!
Slänger in lite bilder och berättar senare hur det gick ^^

Saffran0Spice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Apporteringen gick bra!
Hundarna orkade knappt göra nått då det var stekande i solen, men det som blev gjort blev bra ^^

Bild på Rossi i Sök-momentet.