Träna upp självförtroende
Min tik är snart 1,5 år och har på den senaste tiden börjat bli väldigt osäker bland okända folk och hundar. Personen eller hunden ifråga kan var helt ointresserade av henne men ändå kan hon skälla och morra på dom. Blir hon riktigt rädd kan hon vråla rakt ut. Häromdagen på jobbet låg hon och småmuttrade åt ingenting i säkert 30 minuter. Var på utställning idag och då låg hon och morrade på alla hundar och människor som gick förbi, varesig de tittade på henne eller inte. Efter kanske 2-3 timmar gick det över. Hon har även börjat "vakta" mig, klappar jag en annan hund ska hon komma imellan och det har hänt två ggr nu att hon har gort ett litet utfall mot den andra hunden. Vet inte hur jag ska hantera detta. Luna är min första hund och jag vill verkligen göra rätt så att hon inte tappar förtroende för mig. Hon är fullt frisk för övrigt
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Fullgod syn?
Sen är det relativt normalt att reagera när tvåbeningen är otrogen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Träna balans o kontroll av bakkroppen.
Balansera på stenar o stubbar t ex.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Är hunden frisk?
Har den ont?
Löp på gång?
Om hunden är fullt frisk så bör du säga åt alla människor att ignorera henne så hon får ta kontakt på sitt sätt.
Gör övningar med henne där hon utmanas att gå på olika underlag, balansera, spåra eller liknande. Det stärker självkänslan.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Tack för era tips. Balansövningar ute håller vi flitigt på med. Börjar misstänka att hon är skendräktig. Hon löpte i slutet av mars och har nu somsagt blivit mycket grinigare än hon brukar, går runt och piper och "tar hand om" sina leksaker lite extra. Hon matvägrar också och försökte nyligen gräva ner ett jättegott ben i sängen.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Låter som att det kan vara skendräktighet. De har ju en tendens att bli lite mer "lättstötta" då, mer psykiskt känsliga helt enkelt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg