Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5102 ggr
Ronja&Ila
8

Farligt att ha hund...

Hat verkligen tappat räkningen på hur många fläskläppar & näsblod och sår hundarna har gett mig. Har även blivit av med en del av min framtand vilket inte min tandläkare uppskattade … Blev idag biten åter igen i nästan och har nu ett fint jack pryder min näsa. Haha någon annan som känner igen sig!? ;)

Najan13
0

Så många tassar man har fått i magen och i ansiktet när hunden vill ut på morgonen, fläskläppar och rivsår…. Usch usch usch…

Tur att de är så söta! ;)

[Konstig]
6

Vaa? min hund nafsades lite som valp men det har ju tränats bort. Känner inte igen mig! :P

jenmjao
2

Min hund piskar sönder mig med sin svans (oftast i soffan så man får f*nskapet i ansiktet), slår mig i magen så jag tappar andan (hon hoppar upp på mig när hon är rädd), fäller mig nästan varje dag då hon är ivägen och alltid på fel ställen, krafsar sönder än om man har täcke över ansikte. Hon skallar mig, knäar(med frambenen) mig i ansiktet oftast läppen.. Riktig klumpig hund. Har blåmärken nästan varje vecka och vet aldrig varför, sen inser jag att jag har en klumpig, klängig vovve.

Najan13
2

#2 Jag tror att TS menar att hundar är klumpiga, det var i alla fall det jag menade. Min hund är inte på något vis aggressiv utan bara klumpig. ^^

Tarotstollan
0

Själv stukade jag höger handled svårt en gång när min hund gjorde ett ryck och läderhalsbandet gick av! Jag ramlade baklänges och tog emot mig med händerna, hade tur att bara skada högerhanden men hade svårt att klara mig i flera veckor efteråt eftersom jag är högerhänt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tanjis
0

Min vovve gav mig en riktigt slängkyss en gång, slog i med nosen så jag fick en fläskläpp! Hon är bäst ♡

Agda
1

Blivit av med små flisor i två framtänder, nästan blivit helt stryp, fått ett knä ur led (hunden sprang på mig i full fart), fått tass i magen då och då.

Brukar ofta ha blåmärken på benen och ibland armarna då hunden hoppar på mig ganska hårt. Senaste är ett litet bett i låret, hunden gillar att tugga på saker när jag kliar henne, jag var inte nog snabb med handduken till hennes mun så jag själv fick mig ett tugg.

Allt detta är av samma hund (min egen), tur för henne att jag älskar henne😉

Cahira
15

Jag får mest bara rivsår på benen jag. :) Förutom valpen som tror att mina bröst är hoppborgar. >_<

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

-Aida-
2

Har nästan fått klo i ögat när jag fick en höger rakt i ansiktet på grund av att han tyckte vacker tass va lägligt, då såg man ut som scar i lejon kungen ett tag, sen är jag en slag påse åt hans boxningspass på morgonen, ett bett i armhålan kan förekomma med en följd av pussar i ansiktet. Under dagen får man se upp för svansen som piskar en i ansiktet och har ner koppar från bordet. När han leker med leksaker är de extra farligt då flyger han åt alla håll och krocka in i mina ben bakifrån så jag nästan föll, slag i benen förekommer också av flygande leksaker, då får man räkna med ett blåmärke.

Fridaaaa
0

Nja blåmärken och rivmärken men inte mycket mer 🙂
Någon gång har jag fått ett jack i läppen pga familjens första hund men dem jag har nu så har Lillan bara gett mig blåmärken och rivmärken och Roxy rivmärken :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ellenme]
0

Molly kan vara väldigt på och ska hoppa på en om hon är glad, jag har lärt mig henne taktik och liksom ser till så det inte händer  😛 Håller henne på en rimlig nivå från mitt ansikte.
Men ett bitmärke på näsan har jag fått och så när hon hade tratt så rev tratten upp en del av mitt ansikte så jag hade ett fint sår… men allt det var när hon var valp 😛 Antar jag klarar mig riktigt bra fastän Molly KAN vara klumpig, jag ser till så hennes klumpighet inte drabbar mig 😛

Ison
1

Jag känner igen mig!! Har en galopperande betongsugga här hemma. Han kan komma i 190 och sladda in i en, eller hoppa och nafsa en i händerna.. Har vi boll som belöning under träningarna får man passa sig!! Munnen går som på en pirraya, har fått in tanden in under nageln någon gång.. Alltid lika kul att försöka berömma och låta glad när han gjort rätt, samtidigt som Man vill skrika rätt ut för det gör så ont.. Hahaha dom är underbara dom här djuren;)

Underbarn
2

Känner inte igen mig alls… Vi har ändå 4 hundar. Numer bor jag bara med 2, en är valp och på som höjd nafsar hon lite men det växer ju bort. Har svårt för klumpiga hundar, särskilt stora. Därför har jag små smidiga (valpen är dock bullhund, just nu som valp väldigt klumpig men får se när hon växer upp)

Jetaime
0

Jag minns speciellt när jag lärde in "hopp upp".. Hon lyckades alltid nocka mig och jag klämde huden och läppen i min piercinstavar. AJAJ. Det störde läkningen nååågot.. haha!

VildaVittra
10

Har jag Pipen lös, så måste jag stå med böjda ben, annars får man en pansargriskanonkula rakt över dom så de vänder sig åt det andra hållet då hon inte lärt sig att hon har en viss bromssträcka. Lärt mig det den hårda vägen.

Annars är jag ju lite tokig som håller på med drag utan en fungerande broms, vanligast är styret i magen. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ison
2

#15 "pansargriskanonkula" hahaha!! Tror jag dör!

Melissa V
0

Finns en bra anledning att jag inte visar mig i annat än långärmat och byxor. Helt täck pga blåmärken när han hoppar av glädje, leker bowling med mig som enda att nocka ner. Slitit sönder minisken min och nu sist för nån dag sen fick han för sig att tvärnita mitt framför mig på löprundan så jag stukade foten. Jag längtar tills unghundsperioden är över :D . Men vem kan vara arg på detta happy face :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Dexterr
0

Ohja, Dexter tror att magen är som en trampolin ungefär. Springandes från golvet rakt upp i soffan, istället för att hoppa över så studsar han rakt på magen och sen vidare. Ibland gör de inte ont men ibland får han in sånna träffar att man skriker till av smärta haha. 
Rivsår är en del av vardagen. Annars inget större. 🥵

nadilda
0

Massa blåmärken på armar och lår. Dolly gillar att sitta i knä och hoppar gärna upp och ner med framtassarna…hon väger ändå 14 kg så det är måttligt skönt. 🤪

Sedan så brottas vi rätt så vilt och då kan det hända att man får något lite hårdare bett i armen om hon blir lite ivrig eller är övertrött 😛

Annars så får man väl lite rivsår då och då. Har också lyckas få en flisa av tanden och en rejäl fläskläpp när hon råkade skalla mig. Mitt redan förstörda knä har ju inte blivit mindre förstört direkt. Knäskålen har hoppat ut flera gånger och har lyckas dra sönder några muskler. Oftast när vi spårar…😇

Haztparken
0

Jag känner verkligen igen mig!

Senast igår så fick jag en skada.

Jag låg i soffan och min mamma kom hem ifrån jobbet och då blir min Storpudel väldigt glad och hoppig och så hoppade hon med min mamma från dörren in till tvrummet där min mamma ska hälsa på mig vilket resulterar i att hunden med all sin vikt trycker sin tass rakt på ovansidan av mitt huvud. Skrek rakt ut och började böla 😢 gjorde jätteont + blev rädd att något hade hänt med mitt huvud/hjärna av det trycket.

Som tur är blev det bara lite smärta 🙂 hon har annars lyckas slå ut en tandflisa ur min pappas mun när hon hade pudelfnatt… Och so vissa andra skrivit så får man passa sig när hon är lös, då är det lätt hänt att man får 20kg hund i full fart rakt på benen som man tror dom knäcks! 🤪 Men hon är min lille pälskling ändå 😊

[..$Dog$..]
0

känner inte igen mig alls min hund är som en liten ängel hehe:D

[Becka889]
1

Känner inte heller igen mig direkt, visst valpen kan vara hoppig emellanåt men mest på stället och inte direkt PÅ mig. Han flög dock upp i soffan rätt över mig ett par ggr för någon vecka sedan, men det är ju sådant beteende man jobbar bort :P

Stor killen är väldigt klumpig överlag, men lyckas alltid undvika mig. Jag har aldrig accepterat att han inte visar hänsyn, de gånger han gjorde det som unghund fick han en "ond blick" och då bad han ju om ursäkt :P Dricksglasen på soffbordet däremot lever farligt…

[Forest]
1

Nej, men så har vi småhundar och dom orsaker inte fläskläpp o sånt.

Oshibwa
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund har en skalle av stål, tänder av glas och svans av järn. Min senaste skada var nog här om dagen i knät. Eftersom jag försöker lära henne att inte springa in i en hela tiden så man ramlar (den där hunden tror att hon kan springa igenom berg) så jag brukar hålla upp knät om hon springer mot mig så hon springer in i knät istället för att välta mig, då kanske hon lär sig att det gör ont att springa in i människor. I alla fall… Jag fick nog mest ont då hennes tänder åkte in i mitt knä när hon kom i full fart. Trodder jag skulle svimma av smärta.

En annan gång var när jag skulle gå ut i vattnet med henne förra sommaren för att hjälpa henne att komma igång med simmandet. Vilket resulterade i ett stort rivsår(blåmärke längst benet, se bild).

[Daniela1983]
0

Själv har man bara fått rivmärken ibland och en hund som går på ens mage i sängen.

Cahira
2

Pansargriskanonkula *skrattar så jag gråter*

Ronja&Ila
0

Haha tack för era historier allihopa! Känner igen mig i väldigt många ! Hmm ja ibland kan man ju lungt säga att hundarna går på som ånglok ;)

Hiro
0

Fläskläpp har jag fått två-tre gånger, rivsår från klor och tänder pryder mina armar efter bus haha :p

Cahira
0

Lite OT men jag är mer försiktig runt kalvar än jag är runt hundarna. Ena kalven i fjol bröt nästan näsan på mig genom att skalla mig mitt i plytet. 🤦‍♂️

[Murvel]
0

Kanske beror på storleken på hunden också, samt muskelkraft? En liten papillon som hoppar upp på en gör kanske inte att man trillar eller tappar andan, men en speedad labrador och en oförberedd matte/husse.. 😊

russin
0

Haha, jag har "småhund" och den ena är alldeles förskräcklig ibland. 7,6 kg muskler som vill leka kan kännas om hunden är oförsiktig 🤐

Fast värst är hennes tänder. När vi leker och har dragkamp och jag släpper, så kommer hon omedelbart och trycker upp leksaken i handen på mig - tyvärr ofta väldigt hårt så hennes framtänder slår i min hand = blåmärken😉

[Murvel]
1

#31 Hehe ja när min stora katt på 6,5 kilo rusar omkring i snäva svängar i lägengheten så kan han ju, då vi båda är klumpiga, få mig att trilla. Och han är inte ens hälften så energisk som en hund 😂

Tänkte mer på de som ställde sig väldigt frågande till att hundar kan "skada" en av misstag. Om de själva har hundar på tre kilo, eller hundar som inte hoppar runt och inte har hårda svansar som går i 190, så kanske det inte är så konstigt att det känns ovant.

[melowi]
0

Jag känner inte igen mig. Enda gången min Rottweiler har bitit mig var en gång vid ett hundmöte och jag är inte alls förvånad över att hon gjorde det. Var en hund som bitit henne ett x-antal gånger och rent ut sagt betett sig för j*vligt mot henne, hunden drog och skällde, Olivia blev helt galen och förmodligen väldigt chockad så hon högg det närmaste som var henne, alltså mig. Gick bra med oss båda men var otroligt rädd i stunden att någon av hundarna skulle dra sönder koppel eller dylikt. Det värsta var att direkt efter kom en lösspringandes schäfer emot oss, men det gick också bra 🙂

jenmjao
1

#33 men det handlar ju inte bara om bett, handlar ju om klumpighet också :) Snubblar din hund aldrig över dig? Ligger ivägen? sätter sig i ditt knä så du tappar andan? Ger dig blåmärken igenom att vara klumpig? osv

[FridaGenborg]
0

Min förra vovve drog omkull mig ett antal gånger, när jag var mindre. Brännsår på knän, rivsår efter asfalten på både mage och rygg. Sen såklart har det även hänt en del klumpigheter, han sprang omkull mig några gånger och säkert har det hänt andra saker. 

Min nuvarande lille kille är för liten för att bli omkullsprungen av, så här har det bara blivit rivsår i ansiktet och resten av kroppen och det gör även ganska så ont när han hoppar på magen eller brösten :P

[AmstaffLeo]
4

Fick på mig min 28kg hund häromdagen när vi var påväg ner från trappan. Det gick en granne bakom oss och han var intresserad, för hon pratade med honom. Dumbon går bakom mig, kollar på grannen missar ett steg och mjukfaller på mig. Jag får självklart ta skiten och ramla nerför 4 trappsteg 🐖

Årets hund.

Melissa V
0

Jag har slitit sönder menisken pga mina söta (läs monster) till hund. Förra veckan på jogginturen så fick han för sig att tvärnita framför mig så jag trillade och stukade foten. 

För att inte tala om att jag är täckt av blåmärken och rivmärken efter hans glädjeskutt. Ska bli en intressant sommar, tror inte jag kommer gå med nåt kortärmat eller kjolar detta år :D

Det är en himla tur jag älskar den lilla odågan för ibland är han billig

Saffran0Spice
0

Jag vaknade av att min italienare gav mig en karatespark i ansiktet inatt - fin spricka i läppen och blodig kudde blev resultatet hahaha 😂

dundeer
0

Haha oja! Jag tränade tunneln med min stora schäfer pojke en dag, han fick för sig att hoppa över och knocka mig rakt i näsan och ögat, såg ut som om jag varit i slagsmål! ;D 

Händer mycket tokigheter med dessa hundar!

[melowi]
0

#34 Nope, hon är uppfostrad som så att vi inte ska snubbla på varandra. Vill inte ha en hund som far runt bland mina fötter. Ligger hon i vägen vilket som hon egentligen aldrig gör, så ber jag henne att flytta på sig. Däremot fick jag ett enormt blåmärke på benet när jag badade med min fästmans hund för första gången för att han inte kunde simma ordentligt, men ser inte det som klumpighet eller speciellt roligt då hunden i sig fick panik när han inte kände botten. Men det gick snabbt över med lite träning 😉

Maja Granström
0

Känner inte igen mig heller, min hund är hur gosig, busig och snäll som helst. 

Det är nog era också, men min är så liten att hon inte skadar mig 

//(toypudel ägare)

Saffran0Spice
0

Min italienare är inte mkt större än en toy Pudel och han är klantig så man får ont då och då XD

Melissa V
0

kan ju tillägga det är en valp/unghund jag har så det är inte så som många nog tror jag har ett stort ouppfostrat monster. Bara en kille som inte lärt sig alla regler till 100 och inte hunnit lära sig ha koll på sina långa ben än :D

Kalli
0

#33: Precis, hundar är ju individer. Min älskar ex. att ligga ovanpå människor vilket han också får göra men ibland dyker det ett och annat blåmärke efter hans vassa armbågar och han har inte alltid koll på hur mycket pinnen han springer med egentligen sticker ut. Han har till och med stått och kastat omkring en pinne en gång som lyckades träffa mig på näsan. :) Däremot skulle han aldrig någonsin bita mig så det känner jag lyckligtvis inte igen. 🙂

Cahira
0

Vår 12åring är den största klanthund jag nånsin mött. Han punkterade ögat för att han snubblade på sig själv i oktober. Han trillar av soffan, trillar av sängen, snubblar på de mindre hundarna, halkar i trappen, osv. 

Han är världens största lover, men så otroligt klumpig. Och det känns ibland. :P Men inte så det blir blåmärken eller blodvite, bara smärtsamma klor på lilltån och såna saker.

cattisa
0

En jättemysig Jämthund vi hade tidigare brukade slänga upp med huvudet när man böjde sig ner över honom. Näsan fick sig flera smällar och glasögonen. Optikern skrattade åt mig till sist när jag kom in och bad om hjälp att räta ut glasögonbågarna igen. Hund

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär fint märke kan man få av kombinationen flexi + 17 kg hund. Hade flexi främst på tiken när hon löpte och främst på en viss sträcka där hon annars brukade få vara lös. Utan att jag märkte det gjorde det en ögla precis där jag gick och sen brände det till. Har fortfarande ärr efter det! 😛

jenmjao
0

#41 min mamma har en dvärgpudel, han lyckas skada mig, hoppa på min mage, riva upp sår, krafsa på än, är ivägen så man snubblar osv osv :)

Flöffo
0

Brukar få tassar i magen om jag lägger mig ner och han går på mig. Annars händer det inte så mycket. 🙂

//Flöffo

vallhund
1

För ett par år sedan hamnade jag på akuten pga sjukdom, doktorn tittade på mina armar o frågade vart jag fått alla ärr ifrån:

Jag har hund svarade jag, han tittade väldigt misstänksamt på mig, undrar vad som står i journalen? Pga kortisonanvändande så har jag väldigt tunn hud spec på underarmar o händer, jag får blåmärken bara av att någon tittar på mig (nåja, nästan) En del blåmärken får jag ärr av, utan att det varit hål på huden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.