Fotografering
Någon som kan föreslå en bra system kamera som äger på att ta bilder på svarta hundar och även hundar och andra djur i övrigt??
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Det är fotografen som avgör om det blir bra bilder av svarta hundar. Det går att ta bra bilder av svarta hundar med mobilkameror. Välj ett så ljusstarkt objektiv som möjligt. Det är objektivet som påverkar kvalitén på bilderna mest, förutom fotografen. Utgå ifrån vad du är beredd att betala för kameran. Det är inte svårt att föreslå bra kameror, men de bästa kostar en hel del.
#1 är redo att betala vad som för en system kamera, har aldrig haft något snyggt & dyrt förr och min mobil är en gammal nokia så bilder blir inte bra på den.
Tja systemkamerahusen kan ligga i nypris från allt från 3-över 50 tusen så att nämna en ungefärlig budget kan ju vara bra.
Men som tidigare säger, ljusstarka objektiv gör stor skillnad!
Själv använder jag Nikon D90 + Tamron 70-200/2,8 alternativt Nikons 50/1,8
Nikon D90 går inte längre att köpa ny, hade jag i dagsläget fått välja med hyfsat bra budget så hade jag troligast satsat på D7100 med några ljusstarka objektiv, troligast ett normalzoom som är ljusstarkare än kitobjektivet, ett 35/1,8 (eftersom 50 egentligen blir lite för långt på DX kameror) och så ett valfritt 70-200/2,8 om man vill ta bilder på långt avstånd.
https://www.instagram.com/aros_yoda/
#2 Har ju kollat runt lite, jag funderar ju på den här http://www.siba.se/product/14338788/canon-eos-100d-18-55-is-stm-70-300-mm-systemkamera-?ref=section men vet inte om den är bra eller ej. Kan inte mycket om kameror alls så vette katten vad du skrev om :S
Vad vill du fotografera? Vill du lära dig mycket om fotografering eller vill du hålla de på en normal foto nivå som ta lite kort hemma då och då osv.
Jag är ju en sån som kör mest fasta objektiv så inga zoom… man får inte lika skarpa bilder i zoom upplever jag.. men jag har inte testat de dyraste heller så kan inte säga något där :)
Kommer du fotografera mycket inne eller mest ute? :)
som sagt hänger det mest på fotografen hur bilderna blir 😉
Jag har en sony nex 5 (kompakt systemkamera, väldigt smidig att ta med) och jag älskar det 🙂 Har utvecklats otroligt med den och man ser hur sämst jag var i början när jag just fått den 😂
Men jag tycker de flesta systemkameror verkar bra, många har ju nikon d3100 som första kamera (av de jag känner) och de är nöjda, har förstått att det är en väldigt enkel kamera men som ändå kan ta bra bilder (om man själv fattar såklart) 🙂
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag är ganska nöjd med min kamera - tar bra bilder på min svarta hund, dock äger den inte XD
Här är ett kort taget med min Nikon Coolpix L310
Kortet är omvandlat till svartvitt (för jag gillar det )
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
här är samma bil i färg och oklippt, men annars handlar det ju mest om bäst ljussättning på hunden =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag skulle tipsa om Nikons D3000 eller D5000 serie
Även de billigaste systemkamerorna fungerar alldeles utmärkt för att ta kort på djur. Bättre att satsa på bättre (mer ljusstarkt) objektiv, då det underlättar mycket enligt mig.
Nu är ju den här bilden visserligen tagen med ett objektiv som inte tillhör de ljusstarka, utan ett vanligt 55-200mm 4,5-5,6G. Men det jag främst ville visa med bilden är att även de billigaste systemkamerorna kan ta bra bilder på svarta hundar och djur i övrigt. Denna bilden är tagen med en Nikon D40, som inte säljs längre. Motsvarande nu är väl en Nikon D3000.
Vad gäller val av märke så brukar jag alltid säga - åk till en affär och prova så kameran känns bra i handen, dvs är bekväm att hålla i. Alla har olika storlekar och "form" på händerna, så vissa märken/modeller passar bättre än andra.
Tack för de bra tipsen! Jag har ju en coolpix digitalkamera, som dessvärre klipper av bilderna askonstigt, alltså halva bilden ljus andra mörk, eller halva bilden bild resten grått :S
Sen så har jag min iPad, meeeeeen den är liiiite för otymplig att ta med.
Jag vill ta bilder på mina djur, men även tar jag mycket bilder när jag reser, har hittat några ställen med grafitti som jag bara måste använda mig av (suger på photoshop så tar vad jag hittar) då behöver jag en kamera som kan skilja individ emot vägg, ibland brukar min hund och kanin smälta in i omgivningarna.
#11 Har du inga särskilda krav kan du välja i princip vilken som helst, finns inte direkt några dåliga systemkameror i dagsläget. Mycket hänger också på objektiven och inte främst på kamerahuset, för olika ändamål behöver du olika objektiv. Och olika objektiv ger också olika kvalité.