Husse torrfoder
En hel del uppfödare rekommenderar detta torrfoder företag: http://www.husse.se/
vad tycker ni om detta foder? ja jag vet att vissa tycker om färskfoder men nu undrar jag över detta specifika torrfoder :)
Gav min valp deras valpfoder ett tag som godis, avföringen blev gul och lös, mao inget jag hade velat ge min hund som basfoder.
-
Dyrt skräpfoder, där hemkörningen är inbakad i priset - men det låter ju bra med gratis hemkörning….

Det står med stor text att det innehåller 50 % kyckling. Som att det skulle vara nåt bra? Då är ju hälften "nåt annat", alltså inte kött.
Skynda långsamt så går det fortare.
Nu ger jag inte torrfoder öht, men hade inte valt detta foder om jag gett det. För mycket spannmål i m.m.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Majs och gluten, nej, det fodret skulle jag aldrig ge.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Den där optimal sensitive såg bättre ut än någon utav deras andra sorter jag klickade på med vetemjöl.
Optimal sensitive:
Kyckling, ris, animaliskt fett, vegetabiliska fibrer, hydrolyserat kycklingprotein, linfrö, mineraler, hela ägg, laxolja, bryggerijäst, fruktooligosackarider (FOS), lecitin, tagetes, havsalger, druvkärnor.
Ris är väl sisådär bara. Druvkärnor vet jag inte vad de ska till med.
skulle inte ge det till min hund, även om jag nu gav torrfoder skulle detta inte komma högt på listan
asså vad gör druvkärnorna för nytta? på riktigt, är det bra för något eller bara utfyllnad och nåt knas de bara stoppar i för att det är billigt och ser lite lyxigt ut (inte för mig dock) men druvkärnor i fodret ?😂
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Nej det finns betydligt bättre foder på marknaden.
#7 Vad jag kan läsa mig till efter en väldigt snabb och ytlig googling, är att druvkärnor är ett sätt att tillsätta antioxidanter i djurfoder. Druvkärnorna är ju restprodukter från någon annan tillverkning så det är säkert jättebilligt… men frågan är hur bra det är för hundarna? Hundar ska ju inte äta druvor, det kan orsaka njursvikt, och man vet ju inte exakt vad i druvorna det är som orsakar det så att stoppa random druvdelar i ett hundfoder känns jätteskumt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Skulle verkligen inte ge detta torrfoder då de finns bättre alternativ, tror alla ovan har tagit med varför jag inte vill ge de heller. :)
#9 tack För förklaringen! Ja det va det jag tänkte på, att druvor inte är bra för hundar..
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Å andra sidan är det nåt med druvkärnor i tillskottet för lederna, vad det nu hette. Det var inte ens veterinären medveten om när jag frågade om det.