Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1066 ggr
Amerikanskbulldog
1

Seresto

Hej, jag funderar på att testa Seresto på min hund. Jag testade ett grönt fästinghalsband som jag inte kommer ihåg namnet på men det funkade inte alls. Så jag undrar om någon har erfarenhet av detta halsband, bra/dåligt? Varför? Tack på förhand!

Ison
0

Jag har seresto på min hund, inte en enda fästning har han fått. Innan jag satt på halsbandet hade han minst 5/vecka. Inge biverkningar vad jag märkt:) funkar bra för oss!

Ison
0

Hade bärnstenshalsband förra året funkade super då! Men verkar vara mer fästingar här i år. Och då fungerar det inte helt tyvärr. Därför har jag seresto halsbandet nu. (Råkade skicka iväg innan jag skrivit klart)

Lathundarna
0

Kör det för andra året i rad. Väldigt nöjda.

[Daniela1983]
0

Har inte provat det men att de har mage att ta 400 kr för deras fästinghalsband. Då kör jag hellre på scalibor som funkat.

Ison
1

400:- inköpspris och det räcker i 8 månader vilket blir 50:- i månaden. Frontline kostar runt 350:- för 3 pipetter. Min hund vadar mycket och behöver 1 pipet/ månad det är 116:- / månad ungefär. Scalibor halsbandet räcker 5-6 månader och kostar 269:- Beroende på hur länge halsbandet räcker så kostar det 53 eller 44:-.

Amerikanskbulldog
1

Härligt, då tror jag att det blir ett till min hund också. Men jag läste om det och där står de att man inte ska dela säng med hunden, men hon sover alltid tätt intill mig under täcket. Känns dumt och tvinga henne sova i sin korg i flera månader. Hur gör ni? Tack för era svar :)

Lathundarna
0

#6 Mina jyckar sover alltid i sängen, ligger i sofforna, etc. Det har de gjort oavsett fästingmedel.

russin
0

Även jag har funderat på Seresto, men med fler hundar så blir det hutlöst dyrt !

Ison
0

#6 min sover också alltid i sängen;)!!

sarae
0

Jag kör seresto för andra året i rad. Mycket nöjd! Inga fästingar så länge de haft halsbanden på sig. 

Man kan beställa seresto mycket billigare från utlandet istället, brukar ligga runt en 200 kr plus frakt.

russin
0

#10 - ge gärna tips om vart man kan köpa billigare🙂

LekGott
0

Kan man ha på de även när dom badar eller förlorar de sin effekt då?

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Hell
0

Funderar på seresto, men vet någon om de funkar bra med smådjur? Vi har kaniner hemma och även om de givetvis inte hänger i halsbandet vistas de ju i närheten av hunden.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr