Bärnstenshalsband
Hej! Tänkte införskaffa ett bärnstenshalsband till yngsta vovven, men då jag har noll erfarenhet av dessa så vill jag gärna att ni som har testat svarar på om det funkar och vart man ska köpa ifrån? :) Mvh Tess
♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫
Har provat på en hund och det gjorde ingen som helst skillnad trots att denna hade "rätt" typ av päls…
Vi har bärnstenshalsband till våra två hundar, och på dom hjälper det! Min lilla gatukorsning måste jag klippa emellanåt och när jag i höstas tog av halsbandet inför pälsklippning så fick jag plocka fästingar efter tre dagar.
Jag säljer bärnstenshalsband i min butik utanför Uddevalla. Annars går det bra att beställa via tillverkarens hemsida:
http://www.elvingsson.com/fastinghalsband
Hälsningar Sofia
jag har det på min korthåriga collie och inte ett spår av fästing än :) men det kanske kommer vem vet :) men kombinerar med bvitamin-tillskott också
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#3 Hjälper B-vitamin mot fästingar alltså? :)
ja det sägs göra det iallafall och jag har inte hittat någon fästing än :)
#5 Okej, då kanske det är den kombinationen man ska satsa på! :)
Min hund har haft Dogmans elektroniska "fästingvakt" i en månad och har haft bara en fästing under den tiden. Jag är positivt överraskad.
Jag använder fästinghalsband och det har fungerat jättebra!
men tänk på! skaffa aldrig gummi fästingshalsband okej de hjälper ju o så men min förra hund irish soft coated whethen terrier (axel hette han) blev aggresiv på grund av detta han bet mig en gång och min brosha två gånger men det var ju tider då han var snäll o go oxå varför jag vet detta jo jag hörde på nyheter att det var en familj som varit med om samma sak och att de senare tagit kontakt med en hund psykolog (tror jag det heter) som sagt att det är pågrund av fästing halsbandet hundarna blev arga på och alltså då agressiva:( men det hörde jag några år innnan vi sålde honom så jag önskar jag kunde fått reda på ddet lite tidigare:( men bärnstenshalsband funkar nog perfekt vet tyvär inte heller var de säljer sådanna…
#9 Nu är sk hundpsykologer inte veterinärer…Dom behöver inte ha någon utbildning öht.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 Du får gärna vara lite mer specifik, fästinghalsband finns det gott om ^^
#9 Gummi? Menar du scalibor och liknande?
#11 Ja scalibor
#12 Båda mina vuxna hundar har det och det funkar perfekt utan några problem. Det är individuellt hur det funkar.
Sen är det väl också som #9 säger, det finns väldigt många som "kan" och "förstår sig på" allt om hundar utan någon utbildning alls.
Jag har köpt ett sånt här halsband, nu är de upp till bevis för den och se om den fungerar på min hund. :)
Jag har med köpt till mina. Får hoppas att det funkar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jamie har haft i 2 (?) månader nu och fått bvitamintillskott och han har haft en fästing som kröp på sig och en som satt fast (men då hade vi varit ute i skogen mycket)
Jag tycker det fungerar bra då vänners och bekantas hundar har fått myyyycket mer än Jamie 🙂
Inga fästningar här heller än så länge, sprakar lite om pälsen gör de lite granna i alla fall. :P
Jättesnällt att ni svarar, just nu testar vi med något som kallas shoo! tag, ska tydligen funka på nästan samma sätt som bärnsten, pälsen blir statisk :)
Det funkar hittills men han har inte haft det så länge så får väl se om det fortsätter vara bra! :)