Sövd
Idag så genomgick Dafne en gastroskopi + rektoskopi och blev då sövd.
Nu är det så att ända sedan jag hämtade henne så är hennes 3e ögonlock framme hela tiden! Vanligtvis är den bara ytterst lite framme om hon sover.
Varför är det så? Hon är ju fortfarande dåsig och inte sig själv men när våran andra hund blivit sövd så har han inte haft det såhär.
Ser lite roligt/skumt ut 🤪
Skickar en bild på hur det ser ut!
Många hundar är trötta till dagen efter en sövning eller sedering och då kan tredje ögonlocket kika fram.
Det är så olika från hund till hund, vissa kan vara trötta flera dagar efter nedsövning - medans andra studsar upp efter 5 min.
Vänta ett par dagar, är det inte bättre så ring och prata med veterinären =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Idag är ögonen mycket bättre! Tredje ögonlocket tittar fortfarande ytterst lite fram men där är stor förbättring :)
Dock så har hon lite svårt för att äta och är trött men det är nog bara som hon är öm i mun och hals från att haft en slang nerkörd i halsen igår :)
Skickar med en bild från idag hur det ser ut nu!
Åå så bra!
Hon är troligen mycket bättre imorgon, det är nog ömt som du skriver.
Du kan ju ge henne lite skon-mat tills det känns bättre =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!