Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 621 ggr
Hildgrim
0

Pris på omplacering?

Vad anser ni är ett rimligt pris för en fyraårig renrasig kastrerad hane? Valpar av denna rasen säljs för 14000-15000kr.

Majken!
1

Beror på hunden. Finns friskintyg? Är den grundtränad? Varför är den kastrerad? Har den problem som den nya ägaren kommer få ta i beaktning? Och så vidare. Ett rimligt utgångspris tycker jag är halva valppriset eller däröver, beroende på hundens träningsnivå.

Karmatarerskanise
2

Beror som sagt på hur allt ser ut med stamtavla, hälsa.

teezan
1

Är själv lite på jakt efter en omplacering, men det är en lång process. Priset beror lite på om det är en privatperson eller någon seriös organisation bakom, enligt mig. Jag betalar gärna mer när det handlar om några som ger en så tydlig och verklig bild av hunden som möjligt och inte förfinar eller rentav ljuger. Jag vill veta alla "brister" och fördelar, hur hunden är i sin personlighet. Sen självklart träffa hunden själv för att få en ännu bättre uppfattning.

Em_
3

I "perfekt" skick (dvs. med god vardagslydnad, ras-relevanta hälsotester ua, ua besiktning och utan beteendeproblem) hade jag kunnat betala 5000-7000 kr om jag klickade med hunden.