Hjälp - opererad
Lilla Alfons blev biten i nacken och idag opererades han. Han har en slang genom nacken och även en slang snett ovanför svansen, han hade en fettknöl där tror jag.
Verkar blöda lite från en del i slangen på nacken men det kanske bara är från operationen.
Han verkar olycklig och har ont, han ligger o gnäller men han viftar på svansen. Jag tror han längtar efter pappa o min syster men jag vet inte..
Hur ska vi förhindra att han kliar sig och biter på såret på rumpan? Han kan ju inte ha tratt på sig o vi kan ju inte passa honom 24 timmar i flera dagar.. stackars alfons..
Är han en stor hund? Jag såg bild på någon vars hund inte heller kunde ha tratt, som tagit en bebisbody, fast på fel håll liksom, så svansen stack upp där man annars knäpper i grenen.
Slangen han har är ett dränage som ska tömma op.såret från vätska/blod. Annars läker det och bildar en svullnad. Lite dropp är ok, men det får inte rinna för mycket.
Varför kan han inte ha krage?
eftersom ingen svarade på flera dagar så fick vi lösa de själv o tog på tratt . när vi e i skola/jobb har han den på sig.
Borde inte veterinären kunnat svarat på den frågan? :)