Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2892 ggr
[Konstig]
0

Hundträningsredskap?

http://www.djurkompaniet.se/hund/hundtraning/ovrig-utrustning/pet-corrector-50-ml

Vet ni om detta funkar, eller tycker ni personligen det? isåfall i vilket syfte :)?

Em_
2

Pysljud kan man väl göra med helt gratis med munnen?

jenmjao
1

Den låter högt som en typ "spray" flaska, alla djur skiter på sig av ljudet kan jag säga, men det funkar inte öht. Skäller hunden och du TSSSH blir den bara rädd, eller rädd för att den gör ett beteende den inte vet är fel, vilket är helt onödigt.

-Aida-
1

Gör du pys ljudet med munnen istället kan du "ställa in volymen" också helt gratis. :)

[Konstig]
0

Fast min hund skulle inte reagera på pys ljudet från min mun hehe

Gullan_J
4

#4 då kanske det är dags att träna upp hundens uppmärksamhet på dig :)

-Bättre ökänd än okänd

[Konstig]
0

#5 Jaså? min hund är väldigt lyhörd och reagerar fort men kanske inte just på ett pysljud? jag vet inte ens hur man gör ett pysljud. Tycker det är lite roligt att du ska skriva en sån kommentar direkt…

Gullan_J
3

Jag menade inte att vara spydig även om jag kanske uppfattas så :) Visst menar du pysljud som Cesar Milan? Träna på att få fram i rätt tonläge och använd det i det syftet du vill ha det i, tex korrigering :)

-Bättre ökänd än okänd

[Teddies matte]
2

Finns inte något positivt med att träna en hund genom obehag, man skall satsa på att bygga upp en stark och bra relation till sin hund, inte tvärtom.

[Konstig]
0

Det är trevligt att läsa era åsikter bara för att jag länkar och frågar om något betyder det inte att jag ska använda det eller liknande :)

-Aida-
0

#9 Det tänkte jag också på, du skrev ju faktiskt aldrig att du skulle använda den, själv har jag aldrig sett ett sådant redskap förut, sen fattar jag inte varför hundar skulle reagera på ett pysljud från flaska när man kan göra ett eget mer intensivt pysljud som en hund kan reagera på, sen håller jag med ovan att de är en obehaglig metod att använda.

[Konstig]
0

Skönt att någon förstod det aida :) jag vill bara veta vad andra tycker så man får en bredare uppfattning om varför eller vad det används för!

taylor__lambert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kunde inte öppna sidan men gissar att det är denna du syftar på? Har testad den (hade den av självförsvars bruk då jag blivit attackerad av hundar och människor, skulle aldrig använda den annars) , tycker att den är för kraftig och skapar endast obehag, dessutom kopplar hunden flaskan till ägaren och då blir träningen inte bra för då väntar unden hela tiden på det obehagliga som ägaren en gång gav, den kan även ge skador på huden om man kommer för nära, (har för mig att det stod det på flaskan)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

jenmjao
2

Måste bara tillägga att den människan som kan psssha i nivå till den där flaskan bör få en medalj.. Så det är inget lågt ljud du kan göra med munnen. Men inte heller någon bra metod, den är till för att chocka och skrämma

[Konstig]
0

Jenmjao det var därför jag skrev att jag inte kunde göra pysljudet med munnen. :P

Och JA min hund reagerar väldigt fort hon är lyhörd hon reagerar vid väldigt små ljud från min mun, men flaskan som jag länkade är inte till för att hunden ska reagera på de sättet den är ju till för att hunden typ ska bli "skrämd" i vissa situationer. Och jag har inte ens tänkt att använda den utan ville veta vad andra tyckte, tycker de känns jobbigt att folk ska tro saker så fort man frågar något jaja :)

jenmjao
2

#14 Jag rekommenderade den bara inte :) Spelar ingen roll om du ville ha den eller inte, slänger in en liten kommentar om min åsikt, men man ska inte få påhopp för att man kanske ville ha eller undrade vad det var.

[Konstig]
0

Oj jenmjao den där kommentaren var inte specifikt riktad mot dig, men jag blev lite irriterad bara, aja lätt och missförstå varandra över internet. Ha de bra, orkar inte skriva mer i denna tråd :)

jenmjao
1

#16 riktade inte heller min kommentar emot dig, men lite mer allmänt om att man ska kunna fråga om saker och att jag bara ger svar på vad jag tycker, vilket andra kanske också gör fast lite "hårdare" :)

Wenniz
1

Aldrig, personligen skulle jag inte använda det inom träning till mina hundar då jag tror på "positiv" träning ger bästa resultat. Sprayflaskan eller "pysljudet" kan hunden bli rädd för och jag tror att hunden även kan koppla den till människan och därför kan man tappa mycket tillit och kontakt från sin hund.

Bara min åsikt.

• Nederlandse Kooikerhondje -