Fram med vinterpälsen!
Nu har Eros börjat fälla sommarpälsen och börjar bli tjockare i pälsen. Gosigt :) Men fy vad jag hatar honom de här gångerna när han fäller!
Har era hundar börjat fälla eller kanske tom fällt klart?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Hades har precis blivigt av med vinterpälsen ;) haha eller så är han en jäkel på att fälla

Här har vi först haft en fällningsperiod i våras, sen började det om igen på sommaren, och börjar äntligen mattas av. Cora som är kastrerad fäller när hon vill, och hur mycket som helst. Piro är nog nästan klar, och hinner kanske pälsa på nästan fullt till huskyspecialen 15 september.
Brukar säga åt folk som gnäller att de inte vet hur det är med fällande hundar förrän de träffat en sibbe… Raksha, min golden, gör så gott hon kan och tappar all underull, och visst, det märks väl, men inte i mängden efter Cora och Piro. De andra hjälper väl till så gott de kan de med, men ingen klår de 2! Du som har en välpälsad kille var nog alla aningar om fällmängd med, kan jag tro! På sibbarna är det inte hår som trillar av, det är stora sjok i taget, och det tar aldrig slut!!!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Till vardags fäller Eros inte mkt, men under fällningsperioderna, 2ggr/år, blir jag galen.. Då yr det hår av honom, varvat med hela tussar som ramlar av och lägger sig som dammråttor över golvet eller fastnar där han legat, t.ex. på en matta eller i soffan
Lusse har tappat mycke hår d sista så antagligen e vinterskruden på väg =)
hum.. och då har ni inte träffat en korthårig amstaff!:P tss..fy fasen! Jag städade ju här om dagen och nu ligger de stora dammråttor från honom igen:S Han fäller något enormt. och de konstiga är att han har kortare, tunnare hår under.. så de ska han alltså klara sig med i vinter?:O
Antar att han tappar sin valppäls nu eller nått..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Mina fäller aldrig, och det är så skönt att slippa hundhår hemma!
Ja här är det omvända världen, Skorpan fällde i våras och fick vinterpäls till sommarn och har den fortfarande så hur detta kommer att gå det ´vet inte jag. Det var exakt likadant förra året och då höll hon på att frysa baken av sig *Konstigt*
Lotta hahaha stackars hund :)
Joxa har nästan fällt klart nu inför vintern men Indra verkar ha det lite svårare.. borde egentligen ge henne en B-vitaminspruta. Det fick hon förra året.
För min egen del gör det inte så mycket att dom fäller.. men dom jag delar lgh med är mindre förtjusta.
Snodden fäller av sig nu men det går trögt,så jag tänker slänga honom i badkaret för en champoonering då brukar det gå fortare;-). Fast hans hår fastnar inte som på din eros!?,men dammråttorna blir såklart flera :-))
Fastnar det inte? Alltså nu menar jag på sånt material som drar åt sig, som t.ex. min tygsoffa 
Fälla? Vad är det? Är det därför matte klagar på att hon precis städat sitt rum, och hittar två-tre dammtussar i mina mungipor? 
//Idelma
Ja det var det jag menade eros, hans päls fastnar inte i min tygsoffa konstigt nog, däremot kan det vara kämpigt med grabben matta som är lite luddig ;-).
Jajaja Hera ska jag skicka henne till dig…just nu har hon PMS besvär också morrar och skäller på allt och alla…bannade sur hund :(
lotta,snodden kan komma och göra henne gladis igen det är han exoert på ;-).
Åhhh kom med Snodden jag behöver hjääääälp, Skorpan vet verkligen hur man beter sig när man surar, j*kla pms-k*rring ;)
Haha jag har mörkt, mörkt grå tygsoffa så den drar åt sig som sjutton :P
snodden träffade en pappilon suris kärring i förrgår,och hon blev så paff för han ville ju bara leka och visade det med hela sig,det gjorde att hon började leka lite hon med hahaha,så hade jag inte så långt så skulle jag gärna träffas med dig och skorpis ;-)
eros, ja och det måste ju synas bra med den gråa färgen och den vita pälsen,grabbens matta är ju svart och det är ju snodden också till största delen i alla fall ;-).
Ja precis. Ångrar att jag valde mörkgrå, eller kanske att jag valde vit hund :p Nejdå, soffan kom efter honom.
jag har svart soffa:S och ecko fäller massvis med kortakorta vita hårstrån.. och lustigt nog blir de värsta toffsarna och dammråttorna efter honom med i rumshörnen..
Jag tror jag kommer och hämtar dig så ska du få se en riktig suris, Snodden kommer få spatt på henne….just nu går hon omkring och piper jag tror allvarligt jag blir tokig snart…det finns inget jobbigare en löptik iaf inte den här :/
ehm.. en lite bifråga?:) Vad var de man kunde ge sin hund för att den skulle få bättre päls och inte fälla så mycket?
lis, vetegroddsolja tex ;-)
22, men det tycker inte han utan gentleman som han är så spelar han apa (leker) för att tala om att man behöver inte vara så sur hahaha
Hahaha det skulle vara en syn för gudarna att se dom tillsammans, han stor och pampig och hon liten, sur och grå *ASG*
aahh just det vetegroddosolja var de. Men vart köper man de då?
Var det inte B-vitamin annars?
Du kan köpa det på Zoo =)
lis en del ica butiker har vetegrodds olja, annars är det zoo, bvitamin har du i oljan ;-).
jadu lotta, du anar inte vad ägaren till den sura papillonen gjorde stora ögon och skrattade åt honom, hon blev ju jätteförvånad att hennes började leka till slut ju hahaha,man ska inte vara på dåligt humör i snoddens värld vettu ;-),så nog skulle det vara kul att se skorpis och honom allt :-))))
ahaa..dåså. Då får jag kolla efter de nästa gång då:)
Usch att vi ska bo så långt bort från varann allihop…tänk det skulle ju vara så roligt att träffas =)
ja det vore en önskedröm ;-)
Ja du ibland känns det som det är på andra sidan jordklotet…konstigt det där =)