Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1318 ggr
htt
0

Helgkurs eller ej?

Jag och min hund ska börja med agility- och det finns endast en aktör som har kurser här i närheten. Eller ja, två men endast en jag kan tänka mig. 

Denna aktör bor 10 mil härifrån. Det skulle nog inte funka att ta sig dit en viss vardagskväll varje vecka. 
Däremot har de en helgkurs för nybörjare strax efter att min hund fyller 1 år. 
Han är en liten ras och det kommer inte alls vara påfrestande hopphinder eller liknanade. 

Tycker ni att jag har för bråttom med agilityn? 
Denna kurs är absoluta grunder bara. 
Och av egen erfarenhet- brukar helgkurser ge något eller blir det för hafsigt och slafsigt? Känns ju verkligen som att jag vill få in en bra grund då jag gärna vill pyssla med agility i framtiden men är helt nybörjare :)

Sugar Mist
0

Jag hade anmält mig om jag ansåg att min hund var tillräckligt musklad och hade relativt bra koll på sin kropp.

-

Maja2
0

Jag skulle nog åxå anmält mig. Man måste faktiskt inte vara med på precis alla övningar, för att kunna tillgodogöra sig kursen, ifall det är så att hunden inte orkar.

Mymollys
0

Hur mycket ligger kursen i pris? Vad kommer kursen utbud ingå i priset? Jag hade räknat på bilkostnad i bensin /bussresa - till - från kursen. Hur lång tid du får lägga den kan vara billigare ibland ha en egen tränare som lär dig och din hund. Så får man egentid till bara er är ju ganska bra!