Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 4427 ggr
Oshibwa
0

Vandrar runt när hon bajsar?:S

Min hund har en ful ovana att gå runt när hon bajsar. Hon kan gå runt i en stor cirkel och bajsa lite här och där. Hur ska jag få henne att bli av med ovanan? Liite drygt att springa runt flera meter för att plocka bajskluttar på olika ställen. hon är över 1,5 år så det är ju inget valpbeteende längre. Hon har hållit på så sen valp men jag trodde det skulle växa bort. Hon växte ifrån att gå och kissa i alla fall.

TatsuOni
2

Följer med spänning^^ Täker inte börja träna bort det på den tio åriga damen nu men kul att veta om det går😛 Hon har alltid gått runt både när hon bajsar och kissar. Lite jobbigt när man ska försöka plocka upp bajset…

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Em_
1

Min hane gör likadant, han är tre år. Visst, det är jobbigt att plocka upp men har inga planer på att lära honom att skita stillastående. Tycker han ska få göra sina behov i fred 😛

[..$Dog$..]
0

Min hane gör också likadant han är snart 2 år och varje gång han bajsar går hsn runt och luktar på det han precis bajsat ut *hundar*^^

russin
4

Så gör min ena med (eller snurrar) och jag ser det inte som ett problem - jag låter mina hundar bajja så som dom vill själva…..

Så himla jobbigt är det knappast att plocka upp😉

Allumania
0

Min kille går ibland när han kissar :P Tror inte man ska blanda sig i deras bestyr göras :P Alla är vi olika ^^,

[Ellenme]
1

Hundar går runt i cirklar när dom ska bajsa för att hitta rätt ställe, helt enkelt. Samma när dom bajsar på olika ställen, finna rätt ställe helt enkelt eller som i Mollys fall: hon är lite hård i magen och orkar inte stå kvar på samma ställe och trycka så hon vilar benen lite och går till nästa ställe för att klutta ur resten.
Sen.. Varför göra en höna av en fäder? 😛 Finns liksom värre bekymmer att reda ut än det lilla bekymret som inte ens är ett bekymmer…

Maja2
4

Ts, det är nog inte en ful ovana, utan ett helt naturligt beteende. Är det verkligen så drygt att måsta gå några meter för att plocka upp?

CelsiusT
2

Håll hunden i koppel, då kommer den bara koppellängden ifrån dig ;P Så löser jag det, men det går per automatik då jag ändå bara plockar upp när jag går på sådana ställen att jag har hunden i koppel.

Min hund går och bajsar och han är 7 år. Han går även när han kissar ibland. Gammel-tiken jag hade satt still när hon bajsade men vandrade långa sträckor när hon kissade.

Skulle nog säga att det är ett naturligt beteende och absolut ingen ful ovana, mer än i dina ögon och då är det din syn på det hela som behöver tränas/ändras ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Bella_Bus
2

Min tik på 3 år gör så när hon kissar ^^,
Eller ja hon fortsätter att gå och sätter sig och kissar i farten typ ^^,

Oshibwa
1

Hmmm jovisst bryr jag mig inte om egentligen hur hon bajsar. Men hon trampar runt i sitt eget bajs ibland. För det första är mosat bajs omöjligt att plocka upp och för det andra känns det inte så najs att ta in henne sen ;)

gabrielita
0

Min tik på 8 månader snurrar runt när hon bajsar! Men sitter nästan i splitt när hon kissar *fniss* det ser rätt så roligt ut 😊

CelsiusT
0

#10 Håll hunden i koppel och se till att hunden inte vänder tillbaka. Ser inte riktigt hur det skulle vara ett problem?

VildaVittra
5

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

CelsiusT
0

#13 Hahaha!!

fellfrosch
0

#13 😂!!

[Thiah]
0

#13 hahahaha

Oshibwa
0

#13 Hahahah vilket snille som kom på detta;)

Misarn
0

Våran Alice gör så när hon kissar, kan förstå när det är en markering men när det är rejäla pölar så reser hon sig alltid innan det är slut och börjar gå så det hamnar på ben och svans. Dom har lite annorlunda saker för sig :-P