Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 608 ggr
Tixy
0

Framgång :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tränat dagligen med Idelma under hela sommaren, men jag har legat med feber sedan i lördags kväll, och först igårkväll kunde jag gå ut. Alltså har Idelma inte fått någon träning dessa dagar.

Så gick vi ut på förmiddagen nu, tänkte gå ner och träna lite på sportfältet. Så är det en golfare där, som står och slår bollar ut där jag tänkt träna med henne. Men jag går dit ändå, släpper min väska och kopplet på marken och tränar lydnad, och hon sköter sig exemplariskt.
Sen kommer det 2-3 människor med kopplad hund i skogen intill (går en stig längs med fältet). Kommenderade Idelma att sitta bredvid mig, och stanna där. Så satt hon där och kollade och småmorrade lite hela tiden, men la av direkt när jag sa till.

När vi gick hem så ringde far och skulle ta lite tid, så jag lät Idelma gå med hela kopplet. Vid kortsidan på vårat hus är det en mellanpudelhane, som tokgnäller på Idelma (eftersom hon löper..), och matte kan inte gå undan, så jag säger till Idelma att gå till "den grå dörren", som är en annan ingång i vårat hus, och hon totalignorerar hanen. :)

Om det hade varit i våras, så hade det varit kaos, och då hade jag haft grymt ont i axlarna nu.

lill-jarven
0

Nej vad roligt!!! :D

kerstinjoh
0

Vad duktig hon är!

AnneN
0

Vad kul att ni är så duktiga =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

Heeeej Tixy nu var det länge sedan, vad kul att det går bra för er. Jag har saknat dig och allt tok om både dig och Tixy, vad har du sysslat med vi har ju saknat dig =) Hur blev det med din uppsats då? Jag har fortfarande inte fått den latmask ;)

Tixy
0

Skoj med creds. :D

#4 Hahaha, knastant. :) Jadu, uppsatsen ja.. eh, det går lite trögt, men det är väl på gång. Nu mot höst och vinter kommer det väl bli mer datortid, inte alls lika roligt att träna när det är kallt.
Men jag lovar att lägga upp den när den är klar. :D

Lotta
0

Hahaha det var på tiden, jag väntar vet du…och jag ger mig inte heller det vet du, så nu har du lite press på dig ;)

Kram/ Knastantanten

Tixy
0

Press brukar bara resultera i kaos förvisso, men.. ;)

Lotta
0

Nejnejnej! Nu ska vi inte vara negativa min lilla dam….nu har du fått så mycket friskluft så nu går det jättebra tro mig Oskyldig