Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 3373 ggr
Novathedog
0

Hur ofta promenader?

Hej! Hur ofta går ni ut med era hundar?

Jag tycker att det skulle vara intressant att veta hur ofta och hur länge ni går ut med era hundar under dagen?

Skriv gärna vilken ras ni har också :)

Fridaaaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2-4 ggr/dag går vi promenad, beror på hur lång vi går per gång.
Ute i trädgården för övrigt, de kommer ut ca var 4-5 timme.
Har en sankt bernhard på 6 ½ år och en papillon/powder puff på 7 ½ månad.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
0

Morgon: en snabbkiss, då alla våra hundar har sjukt dåligt morgon humör, så dom vill bara in ock sova igen xD

Lunch: (ca 10.30 så före lunchen då) en lång prommis på MINST 1 timma gärna längre

MEllanmål: (två - halv tre) snabbis, eller jogging runda

Efter maten: (runt sju när mat och disk är undanstökad) En lite längre prommis på 30-40 minuter

Sen kvällskissen: (runt 10) ett sväng runt området ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

kigon
1

Går 3 ggr om dagen, kan bli 2 om det inte finns tid till 3. Han har fri utevistelse till stor gård på landet, dock så utnyttjar han inte utrymmet och ligger oftast och pyser på infarten 😃

Promenaderna kan variera från 30 min - 1½h beroende på vilken väg vi känner för att gå… Det blir då oftast på morgonen, efter jobbet/skolan och på kvällen.

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

minbebis
0

Bra fråga. Det är olika varje dag, ibland är man borta en hel dag och ibland blir det bara vanliga korta. Men det blir 3-6 promenader per dag iallafall och den tråkig sträckan går olika snabbt beroende på om jag går själv eller inte. Själv tar den 10, med andra tar den ungefär 15-20 minuter. Ibland går jag i skogen, ibland cyklar vi, åker bort någonstans, sticker till stan eller bestiger toppar. Just nu är hon nöjd med det hon får, men kommer behöva börja med något senare. Border collie/golden blandning :)

[jnordstrom]
0

Vid kl 6 brukar jag gå milen med den yngsta hunden som HR mycket spring i bena. När vi kommer hem hämtar vi den äldre och går ytligare ca 30 min. Vid 11 går vi ut igen i ca 1 timme för då somnar bebisen gott i vagnen sen är vi ute tills bebis vaknar i trädgården. 13-14 blir de väl en snabb kiss. 18 blir de en en lång promenad med båda hundarna. 20-21 snabb kiss. Sen är dom ute i trädgården hela tiden nästan men jag vill inte att dom bajsar där så därför får dom på promenader som om dom vore inne hela dagen. Jag har två jrt en på år och en på 9 år

pepsibarn
0

Jag går ut med min 3-5 gånger per dag. På vardagarna är han ute hela förmiddagen till klockan 12. Sen så går vi ut en ca 40 minuters promenad vid 17 tiden och sen en 20 minuters promenad vid 22.

Sen på helgerna så går vi ut en 15 minuters promenad vid 10, sen 1-2 timmars promenad vid 13-14 och sen en 20-40 minuters promenad vid 20-21 och sen får han kissa innan jag går och lägger mig.

Han är en 2 årig Bichon Havanais 🙂

russin
0

Vi går 3 gånger per dag. Längre turer morgon och kväll (1-2 timmar per gång, beroende på vart vi går) och en kort sväng mitt på dagen (typ 20 minuter).

Mysisa
0

Idag. Snabkiss på gräsmattan 7.00 8-8.45 promenad med hanen 9.20-10.00 inlines med båda Ca 12 planerar jag en snabbkiss när jag ska ut med sopor. 13.10-13.50 promenad med tiken Kortis runt 17 med båda 20.20 tills jag tröttnar, sista promenaden för dagen, eventuellt lössläpp i rasthagen Mina hundar är prazsky krysarik båda två. Promenaderna ser olika ut från dag till dag. Vissa dagar blir det inga separata promenader o inga bara ut o kissa rundor utan bara tre lite längre promenader andra dagar, när vädret inte är kompis med hundarna blir det massa bara ut o kissa bajsa snabbt rundor istället.

minavitas.wix.com/kennel

IngaTrnqvist
0

Promenader och promenader.. Vi går rastningsrundor 3-4 gånger om dagen, varav 1-2 i i skogen. Längre promenader (längre än en timme) går vi någon gång i veckan kanske, ofta på helgerna om vi inte har något annat planerat. Träningspass och vägen till träningsställerna är inte inräknade. Sällskapsblandras, papillon och schipperke på fem år.

Lans
0

Vi går för det mesta ut 3ggr/dag. + nån gång för o kissa, men då går vi bara ut på gatan typ…

Innan jobbet brukar jag oftast gå så jag kan släppa henne lös. 50-60min brukar det bli.

Sen på lunchen (som jag har i 3h…) brukar det bli 30-60min.

Och på kvällen tränar vi oftast. Blir det ute med träningskompisar, släpper vi ofta hundarna sen så dom får springa och busa. Annars kanske vi går en sväng ca 30 min.

Så ser vardagarna ut. Har en 19månaders vorsteh.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

-Aida-
0

Jag går ut 5 gånger om dagen, de blir bara 5 till 10 minuter, på lunchen går vi runt ett hus ibland i området.

Har en 5 månaders american wolfdog, han kan inte hålla sig mer än 4 timmar än så länge. :P

Ellenor123
0

3 promenader och en kissrunda har vi som rutin här hemma.

Ca 8.00 - 2 timmars promenad där dom är lösa med min farfar(passar dom medan jag och sambo är i skola/jobb).

Ca 15.00 - 1 timmes promenad.

Ca 20.00 - 1 timmes jogging.

Innan läggdags runt 23-24 en kissrunda på ca 10 minuter. 

Hundarna är av raserna Bayersk Viltspårhund, Kleiner Münsterländer och en blandras Border Collie/Kelpie.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Sugar Mist
0

4-5ggr. Oftast rastningsrundor runt huset och någon längre promenad(2-5km) på em. Australian Shepherd 6mån.

-

Majken!
0

Rastning 3 ggr/dag (9, 14 & 18). Promenad en gång om dagen, kring 20 vanligtvis. Schäfer, 16 månader.

jenmjao
0

Oftast 5gånger, kan bli något mindre eller mer beroende på hur dagarna ser ut. Jag har en 75% schäfer 25% labrador, hon kräver istortsätt ingenting förutom mental träning så har inget "tvång" på långpromenader, men tar dom ändå eller en cykeltur. :)
Börjar med morgon kissen, beroende på vilken tid och vad jag ska göra på dagen så blire morgonkiss frukost sen en "riktig" promenad där man får bajsa på kanske 10minuter. 
Sen är det "långisen" mitt på dagen eller ibland vid lunch eller senare beroende på när "bajspromenaden" var, då cyklar vi, eller går, cyklar vi blir det i hennes takt i allt ifrån 10-40minuter beroende på väder och hennes ork. Promenader brukar vara på 40-60minuter, Ibland går jag till en åker och släpper henne lös och kastar en leksak/tränar lydnad, det kan hålla på i 20-45minuter.
Sen är det kvällspromenaden på 15-20min, sen är det en kissning PRECIS innan jag lägger mig i sängen för att varva ner.

Självklart sker längre promenader men skriver inte ner de i "vardagen" samma sak som med mental träning och bussåkning m.m.

Whippetgerbilen
0

4 gånger om dagen kanske, brukar vara längre promenader på eftermiddagen. Whippet 6 år :)

Dogs is my world ♥

Linnea
0

Våra är ute i trädgården ganska mycket på dagarna. Hur mycket beror på vädret, är det varmt ute brukar dörren vara öppen. Promenader blir alltså inte för främst för att kissa utan för att komma ut lite. Brukar bli en promenad per dag på ca 30-60 min och lite längre på helgerna, då åker vi till skogen (blir ibland på vardagarna med). Har en golden som är 5 år och en beagle som snart är 1 år. Beaglen ska börja jaga till hösten så då blir det mer motion för hennes del.

Skynda långsamt så går det fortare.

Loveradio
0

2 ggr/dag brukar det bli, längd varierar. Har en Boxer.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Ellenme]
0

Chinese Crested Dog Harielss.

Varierar, ibland blir det bara 45 minuter på en dag och ibland 2 timmar. Ibland blir det 20 minuter på en dag och ibland 1 timme.
Var fjärde/femte timme dock.

Allumania
0

1. På morgonen går vi en snabbis eller en 15-20min promenix. 2. Vid lunch går vi ut ca.15-20min 3. Kvälls promenad 1-3h 4. Kissrunda 15-20min eller 1h Så vi går ca 2h per dag :) Rasen är finskstövare, förutom detta leker vi ofta i hundparken. På vintern ser shemat annorlunda ut :P

Swadika
0

Promenader 1-2 gånger om dagen (Minst 45 minuter) Förutom det går vi många kissrundor (10-30 minuters), det går vi just nu nästan var tredje timme för vi litar inte till 100% på att yngsta hunden är rumsren och då hänger äldre hunden med på dem också. Men annars så gick vi mellan var tredje-fjärde timme. Förutom på natten då.

Och mellan det nästan fri tillgång till gården, det går inte att ha helt och hållet fri tillgång för jag har chihuahuor och vi har haft rovfåglar som seglat runt här. Så de får bara gå ut där när någon har tid att kolla dem, vilket nästan alltid någon har.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smilla177
0

Hej ca 4-5 gånger om dagen under veckorna och 4 gånger under helgen. Våra hundar går på dagis så det blir en halvtimme på morgon till dagis, sedan en fm promenad på ca 2tim, en promenad på ca 1tim på eftermiddag sedan en joggingrunda eller promenad på 30-60 min på väg hem sedan en 10 min kissrunda. Under helgen tar vi det lite lugnare morgon kiss sedan en timmes joggingrunda eller en lång promenad på ca 2tim,eftermiddag promenad på 40-50 min,sedan kvällsrunda på 20 min. Har en jack russel och borderterrie.

Fenix_Chicci
0

Går oftast ca 1 timme om dagen med min bichon havanais på 5,5 år. Kan bli kortare om det tex. är väldigt regnigt eller så, men oftast på helgerna blir det längre. Valpen på 12 veckor är med ibland men går inte hela vägen. Kortare promenader då och då för att valpen ska få komma ut själv. 

Annars rastas de på gården mest.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

ahlfors
0

05.30  blir det en kort liten runda, då min gärna sover lite längre,

10.40 blir det en runda på 40 min

sedan tar min syster ut honom en snabbis innan jag kommit hem

så vet ej riktigt hur lång den är.

Men vid 16.00 blir det en promenix på 1 timma eller 2, beroende på hur hans höfter mår.

sedan vid 8 blir det ett joggingpass med voffsingen samt aktivering.

22.00 blir det en sväng runt området innan sovdags :D 

har

IdaKw
0

brukar gå två längre rundor och någon kortare, sen får hon vara på gården hela dagarna om hon vill, jag gör för tillfället ingenting speciellt så har nästan all tid i världen til att promenera, så därför blir det oftast två längre :)

Michaela-N
0

Var fjärde timme från och med att vi vaknar tills vi går och lägger oss. Går bara en långpromenad en gång per dag, resten är korta rastningar. Papillon har jag.

SLCH
0

Väldigt olika då jag nästan aldrig går någonstans utan hund.

Catta-
0

Minst var 4:e timme, från morgon till läggdags. Ibland oftare på helgerna.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Ruzicka
0

Vi går på fyra "promenader" per dag. För det mesta är det kortare kissrundor på 20-30 minuter. Ungefär varannan dag tar vi en långpromenad på 1-2 timmar runt lunch där han får springa lös. Mer än så promenerar vi faktiskt inte. 

Men då har jag inte räknat med träning eller promenad till träning, som sker tre till fyra dagar i veckan. 

Jag har en Welsh Corgi Cardigan på 1,5 år.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.