Galler till cykelkorg
Funderar på att köpa galler som man sätter på cykelkorgen nu inför sommaren, tänkte om vi skulle cykla eller så, så får Roxy åka med eftersom hon inte kommer vara över året i sommar.
Vart kan man köpa enbart gallret man sätter på cykelkorgen? Googlat, men får i princip bara upp korg plus galler som man köper tillsammans 😕 (kanske inte har rätt sökord?)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Går det att köpa enbart galler? Tänker på att det kanske är svårt med att hitta rätt "storlek" till sin korg.. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#1 Jag tror man kan det, för finns ju cykelkorgar som är fast på cyklar så att säga, som till exempel min, så är inte bara att byta ut :/
#2 går det inte att skruva bort korgen :o?
Går det att köpa en likadan cyckelkorg som du har nu och lägga den ovanpå den du har nu? :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
#3 Inte kollat på den men den har suttit där sedan jag köpte cykeln ny för kanske 8-9 år sedan, så vet inte hur pass lätt det är.
#4 Låter inte så säkert tycker, samt blir väldigt instängt med cykelkorg ovanpå.
Putt 🙂
Aldrig hört talas om att man kan köpa galler till en cykelkorg. Har bara sett de som är med galler när de köps.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Dåligt om det inte finns 😕 För såna korgar som är med galler är inte direkt bra eller säkra. Skit med, då vet jag inte alls hur jag ska göra 😕 Vill ju kunna ha med henne på cykelturer i sommar men går ju inte då.
#7 Anledningen till att jag trodde att man kunde det är för att jag har sett sånt galler på vanlig cykelkorg nämligen
Det här en cykelväska jag har, men det var ju inte vad du ville ha.
#9 Kan tyvärr inte ha sån framtill eftersom cykelkorgen är där 😕
Ska vara säkert för henne med, vilket jag anser inte att väskor är tyvärr, visst säkert bättre än lös men ändå.
En sån här då? Om du har möjlighet att fästa den bak såklart.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Ja det kan man. Tex CRT zoologiska har. Finns flera ställen. Åk till en står djuraffär så kommer du säkert hitta det :-)
Lycka till!
#11 Ja jag har pakethållare, men de där korgarna är inte så säkra och vill helst ha henne framtill så jag har koll, känns bättre.
#12 Har ingen stor djuraffär (antar att du menar det?) i stan tyvärr. För lantmanna har inte och inte den lilla vi har heller, inte enbart galler.
Och handlar inte i vilken fysisk djuraffär som helst heller (av olika anledningar, men nätbutiker går bra).
Så behöver veta innan om djuraffären har eller ej, innan jag kommer dit
Kan man inte sätta något så att man kan sätta koppel på hunden i korgen? Så att den inte kan hoppa ur eller liknande.. Jag kan inte så mycket om det här, för våra hundar springer bredvid när vi cyklar. Vi har en sån där stång som man fäster hunden i. :-)
Hälsningar,
#14 Tror inte det, inte som inte innebär att man binder fast och det är itne särskilt bra om man nu skulle trilla.
Ja det kommer hon få göra med, men inte förrän hon fyllt 1 år, vilket är i september :) (fast jag kommer hålla i kopplet)
#15 Ok.. Ja vi har selar som vi kopplar till "stången" sen har vi halsband och koppel som vi håller i. :-)
Hälsningar,
.
Putt 🙂 sommaren börjar närma sig med stormsteg
Jag har sett att dom har det på Sea hund och katt. Men du kanske inte bor i Stockholm?
Dogs is my world ♥
#19 Bor tyvärr inte nära Stockholm men kollat in deras sida och de har bara galler med tillhörande korg tyvärr eller i tyg.
Jag har inget nät över nån av cykelkorgarna,har ena hunden fram och den andra på sidan. Dom har selar på sig och sitter fast så att dom kan hoppa ur om något händer men inte springa iväg.
Men om hunden är ovan är nog nätet bäst,tog mig lite tid och googlade diverse men hittade bara hela paketet med korg+nätet :/
(Vill bara förtydliga att filten brukar inte hänga så vid hjulet när vi cyklar)
#21 Ja jag vill bara cykla med hunden med nät på, känns bäst speciellt innan de är vana osv också.
Ja jag har med bara sett det, och hört att korgarna brukar hålla sådär, och min cykelkorg sitter fast, så hade varit det bästa med bara galler om det hade funnits :/
Söt hund förresten 🙂
Man kan ju skruva bort korgen, men är ju kanske lite krångligt.. :-)
Hälsningar,
#23 Menar du korgen från cykeln eller korgen från gallret?
Tror inte själva gallret passar vanlig cykelkorg nämligen :/ Inte vad jag kan se i alla fall. Och vanliga cykelkorgen behöver jag ha kvar när jag inte cyklar med hunden (krånglig att skruva av och på hela tiden).
#24 Jag menar från cykeln. Men kan man inte ta av och på gallret från korgen man köper? I så fall kan man ju använda den till vardags också! :-)
Hälsningar,
Är nog svårt att hitta specifikt ett nät tror jag.
Kanske kan du fixa ett själv av typ hönsnät eller något? Då kan du anpassa det precis efter din korg.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#25 Förstår inte riktigt hur du menar? Jag vill ha galler över cykelkorgen jag har, inte byta till korg som medföljer gallret, då de sällan är så bra enligt dem jag pratat med 🙂
#27 Jag menade att om du köper korg med galler så kan du ju byta ut din nuvarande korg mot den med galler. Sen när du inte har hunden med så kan du ju bara ta bort gallret. Men det kanske inte är något alternativ då? :-)
Hälsningar,
#28 Nej, skrev ju det i #27 att de korgarna som med följer inte alltid är så bra samt att när jag inte har hunden med vill jag ha vanliga cykelkorgen 🙂 Är just därför jag bara är ute efter galler att ha på cykelkorg, inte hela paketet så att säga 🙂 Vanliga cykelkorg heller bättre tror jag än sån korg också 🙂 Samt att min cykelkorg jag har nu sitter fast på cykeln så orkar inte böka med att försöka få bort den först, nog krångel att få dit den igen som jag skulle vilja nämligen.
Så är endast ute efter galler till just cykelkorgen 🙂