Inte perfekt
Jag bjuder på att jag inte är en perfekt hundägare och ibland gör jag misstag. Hoppas någon annan kan lära av vårt misstag. Läs om när Theo åt blodtrycksmedicin…
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Oh ja, definitivt inte perfekt!
Min Yorkie Benny åt upp en hel karta med BT mediciner genom att försiktikt klättra över mig, öppns lådan till nattygsbordet med tänderna, slafsa i sig alla tabletter med staniolpapper utan att jag vaknade. På morgonen upptäckte jag en urglad hund, som kräkts upp allt och var i övrigt helt sitt galna själv. Var inte ens någon ide att ringa vet.
Både matte och hund jätteglada, men aldrig mer några BT tabletter hundnåbara!😛
Man kan inte förutspå framtiden så är svårt att komma på alla tankar och ideer de kan få för sig. Skönt det gick bra.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ja, båda fallen! Men Benny var nog mest illa ute.
Man får lära sig att både ens eget och hundarnas liv är till låns och glädja sig åt varje dag vi finns. Allt annat förutom liv är försumbart.🌺
Ja oj dessa hundar!
Min hund har bland annat satt i sig all choklad i en chokladkalender och en nyöppnad ask med lakritspipor 😟
Men tur att allt gick så bra som det gick och efter varje gång något sånt här händer så blir man lite bättre på att komma ihåg sådana saker i framtiden! 👍
Haha ja, min schäfer tuggade sönder min astmamedicin och åt upp allt pulver. Han slukade i sig mitt halva glas med baileys och choklad har även stulits, men tur är ju att man lär sig av misstagen! 👍
Ja, hundarna lär ju knappast göra det.😛
Vizzla; istället för att länka bort från iFokus får du gärna berätta här inne om det som hänt.
Det är det som är en del av den tråkiga svenska mentaliteten, man får allt mindre möjligheter att handla själv. Någon måste alltid tala om vad man bör göra istället.
Oj nej, långt från perfekt.. Rambo ha äti 3st chokladplattor 1 konfekt ask och en Twix stång… Sen smaskade han 4st piller Imodium på sommaren, det slutade med ett bajskalas… Men man lär sig.. Jag har lärt mig att jag ska inte gömma något ätbart i de rum Rambo vistas mest eller lägga allt så högt upp att han inte får nys om det…

Vad roligt att få vara med i Agrias artikel. Fin bild också.
>>>Malum domesticum<<<
Skönt att höra att det hänt fler (även om man aldrig vill att det ska hända). Vilken ångest vi hade innan vi fick veta att det inte var någon fara. Som sagt man blir bättre på att röja undan efter sig efter något sånt här.
Haha ja man lär av sina misstag alltid! Här har stor-killen käkat både hela bananer, kiwi m.m(ja skal och allt) som legat i fruktskålar när han var yngre. Har även slunkit ner ett par delar plastpåsar tidigare innehållande hundmat som legat på tining och en påse hundgodis som slukades hel precis när jag kom innanför dörren en gång… lyckligtvis kom allt ut bakvägen igen! :D
Nu snor han i princip aldrig något längre även om jag lämnar framme. Täcker dock över inplastade saker så han inte kommer åt om jag går hemifrån, utifall att!
Lillen har försökt sätta i sig sten ibland, som så typiskt valpar att äta allt, men där har jag lyckats vara snabb som satan, livsfarligt det där med att äta stenar! :/
Jag är helt perfekt!! Skulle väl aldrig lämna något så farligt framme. Trallalalalalalala!😞
Senaste gången fick fräulein Navdi tag på en burk med möglig tomatpuré, visade sig att de blir påverkade neurologiskt av det. Julskinksnät kan dom tydligen inte heller smälta och vitamintabletter är gott.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det finns Rimadyl som lite större tuggtabletter som smakar lever, gäller att ha dom väl inlåsta.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Plastpåsar och stenar är jag väldigt rädd för att hundarna ska få i sig! Låter livsfarligt (förutom mediciner som dom kan dö av).
Leon har lyckats öppna kylskåpet några ggr, 2 nästan hela paket Bregott medelhavssalt strök med vid två olika tillfällen. En gång knyckte han 4 grillade, väldigt kryddade kycklingspett, dom slank ner med pinnar o allt. Blev mycket sparris då.
Beskrivs här. Fick tips om magnetlås för kylskåp.
För några år sedan länsade en 8 månaders labbe mattes handväska, han kom över drygt 10 Alvedon/Paracetamol som han knaprade i sig, han dog.
Nyöppnad jättestor ost + lång baguette försvann spårlöst en morgon när jag var ovaksam. Alva måste ha stålmage för det syns inte ett spår ens i bajset nör hon satt i sig såntdär.. Jättekonstigt. Blev oroligare när hon satte i sig hejdlöst med torrfoder ur säcken hon lyckats ta sig in i. Det gick också bra tillslut tack och lov.
"På natten är alla katter svarta"
Usch # 16! Vilken mardröm! För det mesta tycks vi ha en enorm tur, men, som i ditt fall, som du beskriver, inte alltid.😕
#18 Labben som dog var inte min, fick tillåtelse om att skriva om det i min blogg.
Mina hundar verkar ha fötts med plåtmage. Det var nära en gång när en BC vappe satte i sig råttgift, kräkmedel o K vitamin injektioner räddade henne.
Bland det värsta, men inte farligt var när hundarna fick moderkakor efter kor/kvigor som inte åt upp dem själva. Hundarna grävde ner dem tills de blev lagom fermenterade/ensilerade, sen grävde de upp dem o åt.
Gissa vilka som blev portförbjudna i sovrummet?
Jag är verkligen inte perfekt, däremot är min hund det 😃 Lämnar grejer framme för jämnan, men min hund har aldrig ens så mycket som tittat efter det. Står det inte på golvet så vet han att det inte är hans. Har till och med glömt framme chipspåsar och tallrikar med matrester, och gått hemifrån i flera timmar. Har stått orört när jag kommer tillbaka.
Har förstås blivit oaktsam just för att jag vet att hunden inte äter sånt han inte får. Hur mycket man än kan fnittra åt det så är det en jättedum ovana jag har och nu har jag börjat anstränga mig för att ändå plocka undan allt. En dag kan en olycka hända och då är det inte kul.
Min förra hund, en liten kines, fick i sig två enorma mintchokladmuffins med stora, mörka chokladbitar i. Hade just slagit mig ner framför TV:n, ställt muffinsen på bordet och så ringde telefonen. Tänkte mig inte för och gick och svarade. Återkom 20-30 sekunder senare och möttes av… ingenting. Hunden hade ätit upp muffinsen med papper och allt. Han klarade sig utmärkt den gången men fy fasiken vad dum jag kände mig.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#20 Vi är alla idioter då o då.
😎
#21 Man får uppskatta sina stunder av intelligens när de väl kommer 😃
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#22 Jag minns en hund, jag höll på att laga middag, skulle marinera en hel entrecote. Telefonen ringde o jag svarade, gick runt lite i köket. När jag lade på så var köttet borta o där stod en hund som tittade sig omkring o typ undrade vem som hade stulit 2 kg kött, samtidigt som han slickade sig om munnen.
#23 Ja gud, vem kunde det vara?!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#23 haha 😂 Liknande händelse som våran förra Bc gjorde, pappa hade fläskotletter som han skulle marinera och helt plötsligt hoppar hunden upp och tar ett gäng kotletter och slukar i sig. Vet inte vem som var mest chockad, min pappa eller hunden då han förstod att han lyckats 😃
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja idag har Theo varit på en tvättmedelskartong! Ringde Agrias veterinär igen. Troligtvis har han inte fått i sig något då det bara är ett litet hål i kartongen och den fortfarande är full. Men jag skulle ge mat och vatten.
Jag är inte heller perfekt, min valp hade fått i sig nån bit kartong, upptäckte de när han bajsa ut de, förvånad jag blev. :P
Sen har han druckit te ur våra koppar när vi varit i köket.
Nuvarande hund har nog inte snott nått, vad jag kan komma på, mer än att han gärna hoppar in i råttornas bur och smaskar i sig gamla matrester och råttbajs så fort man tittar bort, suck. Men min förra hund lyckades sno ett helt smörpaket en gång och gick sen omkring och spydde smält smör över hela huset. En annan gång hade hon varit uppe på en bänk och snott en lövbiff, detta märkte vi inte förrän vi såg ett perfekt avtryck av köttbiten på hundens kudde, hehe :P