Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4078 ggr
SaraC
0

Bölderna igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eros har små bölder på magen, och har även sett en på halsen. Ända sedan vi fick honom har han även haft en liknande på örat. De kliar inte och han har inte ont på eller av dem.

Har nu lyckats ta en bild på en av dem, så kör det här inlägget igen mest därför. Min veterinär kom tillbaka från sin semester i måndags, så jag ska ringa honom under veckan.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

bölder? de ser ut som ett utslag bara.. är de upphöjt i mitten menar du? syns inte så bra

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Ja, det är liksom små, små knölar som är i samma färg som skinnet.

AnneN
0

Tycker du börde ta han till veterinär för å kolla upp det där.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

hum..ecko har precis likadant:S

SaraC
0

Ja, ska ju som sagt ringa vetten nu i veckan. Han har sin mottagning hemma och inte på heltid, så han har bara telefontid vissa tider. Måste kolla upp det, måste få veta vad det är! Men tänkte lägga upp en bild nu när jag hade möjlighet för att se om nån kände igen det.

Liss
0

joo jag känner igen de.. ecko har de! men jag vet inte vad de är.. tycker de blir mer när han blir varm..sen försvinner dom lite igen..så kommer dom tillbaka.. vet i tusan vad de är.  Men han har inte ont av dom och kliar sig inte öht där..

säg gärna vad vetten sa..

SaraC
0

Ah då kanske de har något med värmen att göra då! Tänkte ju lite på det, eftersom jag inte sett dem tidigare.

Ja, jag ska se när jag får tid. Måste bli när mamsen kan skjutsa oss, så det hänger på henne :) Men ska tala om så fort jag vet.

Lotta
0

Kanske är som jag sa, värmeutsalag som barnen får när dom är för varmt klädda =)

Liss
0

Jo jag tror de faktist.. för ecko är extremt varm bredvid snoppen, där han inte har nått hår ibland. Och då blir dom värre och fler ser de ut som.. för sen lite senare ser de ut som dom håller på att försvinna.. men så är de värre igen sen:P rörigt jag pratar men jaja..

du får som sagt säga vad vetten sa sen, eftersom de ärväldigt likt eckos..som finnar fast mera röda som utslag.

Lotta
0

Om du är rörig vad är jag då….elvispad eller? *ASG*

gejsa
0

handskakad kanske. :)

Liss
0

haha.. jaa men fatta du nått av vad jag skrev nyss?:P inte jag iaf..

gejsa
0

Hettblemmor ja. Dom kan komma och gå hur som helst.

Lotta
0

Självklart fattade jag…jag är väl inte tappad i badkaret Lisette Oskyldig

Liss
0

jamen!! var ju inte så jag menade ju:'( De står " där han inte är hårig ibland" vilket låter som att han är hårig ibland och ibland inte vid snoppen:P men menade ju att ibland är blemmorna där han inte har nått hår:P jaja..

jag är van att prata lite luddigt, för min mamma förstår precis vad jag menar ändå. vi kan gå och snacka om något och så tänker jag på nått annat och säger "men ska vi gå dit?" du förstår hon vart jag menar även om vi pratade om tårtor:P

Lotta
0

Jamen dom är ju varm en då där även fast det inte är päls där, strul puma….är det du som använt min elvisp nu…gå och lägg dig för det ska jag göra för det känns nästan som jag druckit  *fniss* Jag tittar till er i morrn kram på er ;)

Liss
0

hahaa.. neeh var inte så jag menade heller..okej nu ska jag sluta:P hihihi.. kan vara vätskebrist:P

okejokej.. nanna sött Lotta:) dont let the bed bugs bite..

Liss
0

men hur får man bukt på värmeutslag då föresten??

Lotta
0

På barnen gjorde man inget mer en att lufta, och ge 17 i att klä dom så varmt =)