Vilken ras passar åt min kompis
Min kompis skall kanske skaffa e hund och skulle behöva tips på raser som skulle passa henne (hon är 16år) Gärna en ganska aktiv hund Medel eller stor Ingen ras som är jätte vanlig Hon vill träna lydnad och agility Den skall kunna komma med på långa promenader, springturer och cyckelturer. Den skall vara korthårig eller långhårig Ingen klippras Inte recerverad Ingen stor jaktlust Ett plus är om den tycke om att simma
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Den främsta frågan man bör ställa sig innan man ska skaffa hund är inte vad man vill ha hos hunden, utan vad man kan erbjuda hunden. Så- vad kan hon erbjuda hunden? Alltså aktivering och motion främst :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Din kompis borde själv göra lite research och visa eget intresse i ämnet..?
Bara din kompis kan veta vilken typ av jycke som passar henne.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Curly coated retriever kan jag tänka mig ska passa bra.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Korthårig collie?
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Detta skulle hon kunna erbjuda hunden 7-10 km per dag Agility och lydnad ca 3-4 ggr i veckan Spår ca 2ggr i veckan Några saker jag glömde glömde i första inlägget hon har en bror som är 7år, klippraser är nog okej bara de inte behöver mycket pälsvård :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Jaktcocker spaniel? Namnet är lite missvisande, de har inte större jaktlust än utställningsvarianten. Denna är dock mer lämplig för jakt än utställningscockern… :)
Annars tänkte jag spontant Kooikerhondje, men den kan vara väldigt reserverad.
Lagotto Romagnolo finns också, men det är ju en ras man bör klippa ner då och då.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Flat Coated retriever borde hon kolla upp :)
Vad vill din vän leva med på hemmafronten och utanför appellplan? Hur mycket får hunden "märkas och kännas" i vardagen? Hur mycket är h*n redo att "styra upp"? Vill h*n ha en Skoda att styra runt och träna med, eller sitter h*n på såpass mycket ork, vilja och kunskap att en Ferrari funkar?
Jack russel terrier men dem är små.
isländsk fårhund
svensk/finsk lapphund
shetland sheepdog
cocker spaniel
collie
papillon
många "bra" hundar är lite reserverade enligt mig, med reserverade ska dom inte va rädda eller arga men helt enkelt inte har något jätte intresse för främlingar(lättare att ha lös och träna med) sociala hundar är ju annars retriever och spaniel raserna